Bible Didactics and Social Inequality? Critical Considerations on the Interconnection of Religious Education and Heterogeneous Settings

This paper deals with the question, to what extent, in the German context, have biblical didactic implications and systemic requirements in religious education led to social inequality in heterogeneous classrooms. Based on four different case studies in elementary, middle, and vocational schools, an...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Winkler, Kathrin (VerfasserIn) ; Scholz, Stefan 1971- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI 2022
In: Religions
Jahr: 2022, Band: 13, Heft: 5
weitere Schlagwörter:B Case studies
B heterogeneous classroom
B Social Inequality
B Religious Education
B difference-sensitive Bible didactics
B Bible didactics
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)