Teachers as intercultural bridge-builders: Rethinking the metaphor of bridge-building

The idea that intercultural understanding should be based on in-depth knowledge about the other continues to capture the imagination of policy makers, practitioners, and researchers. According to this line of thinking, intercultural understanding is about creating a secure way of reducing cultural c...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Skrefsrud, Thor-André (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2020]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2020, Band: 23, Heft: 3, Seiten: 151-162
RelBib Classification:ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B teachers' professional practice
B Intercultural education
B bridge-building metaphor
B intercultural understanding
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)