Teachers as intercultural bridge-builders: Rethinking the metaphor of bridge-building
The idea that intercultural understanding should be based on in-depth knowledge about the other continues to capture the imagination of policy makers, practitioners, and researchers. According to this line of thinking, intercultural understanding is about creating a secure way of reducing cultural c...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2020]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2020, Band: 23, Heft: 3, Seiten: 151-162 |
RelBib Classification: | ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
teachers' professional practice
B Intercultural education B bridge-building metaphor B intercultural understanding |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) Volltext (doi) |