Governing Religious Diversity In a (Post)Secular Age: Teaching about Religion in French and American Public Schools
With France and the United States as case studies, this article undertakes a transatlantic comparison which aims to explore why and how, in these two constitutionally secular states, religion has come to be reconsidered a legitimate educational and civic requirement over the past three decades. The...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2017]
|
In: |
Theo-Web
Jahr: 2017, Band: 16, Heft: 2, Seiten: 204-222 |
RelBib Classification: | AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus AD Religionssoziologie; Religionspolitik AH Religionspädagogik KBG Frankreich KBQ Nordamerika |
weitere Schlagwörter: | B
Laïcité
B Public education B Postsecularism B United States B France B Secularism |
Online Zugang: |
Volltext (doi) Volltext (kostenfrei) |