Governing Religious Diversity In a (Post)Secular Age: Teaching about Religion in French and American Public Schools

With France and the United States as case studies, this article undertakes a transatlantic comparison which aims to explore why and how, in these two constitutionally secular states, religion has come to be reconsidered a legitimate educational and civic requirement over the past three decades. The...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Barb, Amandine 1985- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2017]
In: Theo-Web
Jahr: 2017, Band: 16, Heft: 2, Seiten: 204-222
RelBib Classification:AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus
AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
KBG Frankreich
KBQ Nordamerika
weitere Schlagwörter:B Laïcité
B Public education
B Postsecularism
B United States
B France
B Secularism
Online Zugang: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)