La religion des autres. Quelle place pour les questions « personnelles » des élèves en classe

This article considers the reasons there might be to tackle pupils' “personal” questions in history and science of religion lessons and possible arguments for not doing so. It is based, on the one hand, on several years' practical experience with final year gymnase (academic secondary scho...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Durisch Gauthier, Nicole (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Französisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2015]
In: Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2015, Band: 1, Seiten: 95-102
normierte Schlagwort(-folgen):B Gymnasium / Oberstufe / Religionsunterricht / Schüler / Religiöse Identität
weitere Schlagwörter:B questions personnelles
B Religion
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article considers the reasons there might be to tackle pupils' “personal” questions in history and science of religion lessons and possible arguments for not doing so. It is based, on the one hand, on several years' practical experience with final year gymnase (academic secondary school) pupils, and, on the other, on references drawn from the sciences of education and the social sciences. It also offers some paths for creating a working environment in which personal questions can be handled in the classroom, without abandoning the paradigms of the human and social sciences.
ISSN:2297-6469
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde