Who studies religion?: Towards a better conversation between Theology, Religious Studies, and Religious Education

This paper calls for better integration between the fields of Theology and Religious Studies (TRS) and Religious Education (RE). Positive reform in RE requires integration between educational theory, policy, and practice, but we argue that the academic study of theology and religion is too often an...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:"Special Issue: AULRE 2023: Theory, policy and practice in RE - is this a time of divergence?"
VerfasserInnen: Benoit, Céline (VerfasserIn) ; Hutchings, Tim (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer 2023
In: Journal of Religious Education
Jahr: 2023, Band: 71, Heft: 3, Seiten: 315-326
weitere Schlagwörter:B interdisciplinary dialogue
B Religious Education
B Religious Studies
B Worldviews paradigm
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)