The Beautiful Mess of Collaboration: An Embodied Pedagogy for Teaching Across Disciplines, Genders, Races, and Theological Traditions

The central aim of this essay is to reframe the inescapable messiness of the classroom as a pedagogical resource, rather than a liability. Drawing upon our experience team-teaching theology to psychology students, we suggest that the complexities of embodied life are not only psychologically, but al...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:"Special issue: constructive theology in the psychology classroom"
VerfasserInnen: Houston-Armstrong, Tina (VerfasserIn) ; Callaway, Kutter 1979- (VerfasserIn)
Medienart: Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2023
In: Journal of psychology and christianity
Jahr: 2023, Band: 42, Heft: 1, Seiten: 51-58
normierte Schlagwort(-folgen):B Leiblichkeit / Pädagogik / Psychologie / Theologie
RelBib Classification:FA Theologie
NBE Anthropologie
ZD Psychologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Teachers
B PSYCHOLOGY students
B BEST practices
B Gender
B Feminist Theology
Search Result 1
Callaway, Kutter 1979- (VerfasserIn) ; Houston-Armstrong, Tina (VerfasserIn)
Druck Aufsatz