The Beautiful Mess of Collaboration: An Embodied Pedagogy for Teaching Across Disciplines, Genders, Races, and Theological Traditions
The central aim of this essay is to reframe the inescapable messiness of the classroom as a pedagogical resource, rather than a liability. Drawing upon our experience team-teaching theology to psychology students, we suggest that the complexities of embodied life are not only psychologically, but al...
Nebentitel: | "Special issue: constructive theology in the psychology classroom" |
---|---|
VerfasserInnen: | ; |
Medienart: | Druck Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2023
|
In: |
Journal of psychology and christianity
Jahr: 2023, Band: 42, Heft: 1, Seiten: 51-58 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Leiblichkeit
/ Pädagogik
/ Psychologie
/ Theologie
|
RelBib Classification: | FA Theologie NBE Anthropologie ZD Psychologie ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Teachers
B PSYCHOLOGY students B BEST practices B Gender B Feminist Theology |