Differenzierungen und Klassifikationen entlang von Religion und Migration in der Schule. Symbolische Grenzziehung als pädagogische Praxis

Schools do not only pass on knowledge to students, but are also places where group identities are formed and where social positions, conflicts and diversity are reproduced. Likewise, distinctions take place in schools that can lead to inequalities and exclusions. The concept of symbolic boundary-mak...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Kahle, Lena (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Allemand
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2022
Dans: Zeitschrift für Religion, Gesellschaft und Politik
Année: 2022, Volume: 6, Numéro: 2, Pages: 591-613
Sujets non-standardisés:B Migrationsforschung
B Pädagogisches Handeln
B Analyse qualitative des contenus
B Content Analysis
B Pedagogical Practices
B Qualitative Unterrichtsforschung
B Qualitative education research
B Symbolic Boundaries
B Migration research
Accès en ligne: Volltext (kostenfrei)