Educational Philosophical Thought and Implication of Abu Hamid Al-Ghazali: An Islamic Teacher Education Perspective

The purpose of this study was to explain and draw the educational implications of philosophical foundations of Abu Hamid Al-Ghazali and how he observed school curricula, teaching methods, roles of teachers, roles of students, and school function from an Islamic teacher education perspective. The res...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Khasawneh, Omar (VerfasserIn) ; Mostafa, Imad Ibraheem (VerfasserIn) ; Rawagah, Hanadi G. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Common Ground Publishing 2022
In: The international journal of religion and spirituality in society
Jahr: 2022, Band: 12, Heft: 1, Seiten: 115-132
weitere Schlagwörter:B Educational Thought
B Islamic Perspective
B Abu Hamid Al-Ghazali
B Teacher Education
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)