The third spaces of digital religion

A ground-breaking theoretical engagement with intersecting areas of religion, media, and culture.Provides probing case studies which explore contemporary cultural and media phenomena.An outstanding reference source for students and scholars interested in how religious identities are developing again...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Beteiligte: Echchaibi, Nabil (HerausgeberIn) ; Hoover, Stewart M. 1951- (HerausgeberIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: London Routledge, Taylor & Francis 2023
In:Jahr: 2023
normierte Schlagwort(-folgen):B Religion / Digitalisierung / Medientheorie
RelBib Classification:AA Religionswissenschaft
AG Religiöses Leben; materielle Religion
ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft
weitere Schlagwörter:B Medienwissenschaften
B Media Studies
B Religion, allgemein
B RELIGION / Religion, Politics & State
B Religion: general
B RELIGION / General
Online Zugang: Cover (lizenzpflichtig)
Volltext (doi)
Parallele Ausgabe:Elektronisch
Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:A ground-breaking theoretical engagement with intersecting areas of religion, media, and culture.Provides probing case studies which explore contemporary cultural and media phenomena.An outstanding reference source for students and scholars interested in how religious identities are developing against evolving digital and cultural landscapes
ISBN:0367499479
Persistent identifiers:DOI: 10.4324/9781003048190