Reflecting on Teaching Practice: Adopting Islamic Liberatory Pedagogies within Muslim Institutes of Higher Education in UK (MIHEUK)

The aim of this paper is to discuss the practice of Islamically informed liberatory pedagogical practice within a MIHEUK, through a ‘self-reflective’ dialogue. As the former course leader for Education Studies at the Markfield Institute of Higher Education, the paper examines the derived reflections...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Suddahazai, Imran Hussain Khan (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI 2023
In: Religions
Jahr: 2023, Band: 14, Heft: 2
weitere Schlagwörter:B Critical Thinking
B Liberation Theology
B Higher Education
B Pedagogy
B Islamic Education
B double hermeneutics
B CONSTRUCTIVIST
B critical literacy
B Conscientization
B interpretivist
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)