Toward Understanding Each Other: Bridging Gaps in the Science-and-Religion Dialogue

Abstract. The high degree of specialization in society and compartmentalization in education have resulted in increasing difficulty in communicating across different fields of study. I propose that these gaps in communication across disciplines must be addressed to ensure a fruitful ongoing science-...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Wolf-Chase, Grace (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell 2004
In: Zygon
Jahr: 2004, Band: 39, Heft: 2, Seiten: 393-395
weitere Schlagwörter:B Compartmentalization
B disconnect
B cross-disciplinary communication
B process-oriented approach
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:Abstract. The high degree of specialization in society and compartmentalization in education have resulted in increasing difficulty in communicating across different fields of study. I propose that these gaps in communication across disciplines must be addressed to ensure a fruitful ongoing science-and-religion dialogue.
ISSN:1467-9744
Enthält:Enthalten in: Zygon
Persistent identifiers:DOI: 10.1111/j.1467-9744.2004.00584.x