Reflections on Wolfart, Challenges to Religious Literacy, and Course Design

Despite its recent prominence as a rationale for the academic study of religion, Professor Wolfart shows both that “religious literacy” has been poorly defined and that little evidence has been adduced for its positive effects. Yet the institutional and social pressures that have led some to embrace...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Gallagher, Eugene V. 1950- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2022
In: Method & theory in the study of religion
Jahr: 2022, Band: 34, Heft: 5, Seiten: 465-474
normierte Schlagwort(-folgen):B Wissen / Religion / Religionswissenschaftliches Studium / Religionspädagogik / Unterrichtsplanung
RelBib Classification:AA Religionswissenschaft
AH Religionspädagogik
weitere Schlagwörter:B course design
B Kommentar
B introductory courses
B Literacy
B Religious Literacy
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)