Understanding Coping Mechanisms during the COVID-19 Pandemic: a Case Study of Stakeholders of the African Sisters Education Collaborative

The African Sisters Education Collaborative (ASEC) operates education programs for women religious in ten countries of Africa south of the Sahara. As ASEC prioritizes strong relationships with partner institutions, understanding the impact of the COVID-19 pandemic on these stakeholders is central to...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Review of religious research
VerfasserInnen: Draru, Mary Cecilia (VerfasserIn) ; Lopatofsky, Tara (VerfasserIn) ; Karimi, Kevin (VerfasserIn) ; Gautier, Mary L. 1952- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer 2022
In: Review of religious research
Jahr: 2022, Band: 64, Heft: 2, Seiten: 325-342
normierte Schlagwort(-folgen):B Subsaharisches Afrika / African Sisters Education Collaborative / Stressbewältigung / Psychische Gesundheit / Geistlicher Beruf / COVID-19 / Pandemie / Quantitative Methode
RelBib Classification:KAJ Kirchengeschichte 1914-; neueste Zeit
KBN Subsahara-Afrika
KDB Katholische Kirche
RB Kirchliches Amt; Gemeinde
ZD Psychologie
weitere Schlagwörter:B Covid-19
B Africa
B Stakeholders
B Emotional well-being
B coping skills
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:The African Sisters Education Collaborative (ASEC) operates education programs for women religious in ten countries of Africa south of the Sahara. As ASEC prioritizes strong relationships with partner institutions, understanding the impact of the COVID-19 pandemic on these stakeholders is central to providing effective interventions that will ensure continuation of its programs.
ISSN:2211-4866
Enthält:Enthalten in: Review of religious research
Persistent identifiers:DOI: 10.1007/s13644-022-00488-z