Thomas Eakins, The Crucifixion

In his 1880 The Crucifixion, Thomas Eakins, a reputed agnostic, crafted a realist interpretation of one of the central devotional subjects in Christian art, challenging the traditional iconography of the crucifixion by eliminating all signs of divine presence.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Reason, Akela (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Yale University 2013
In: Conversations
Jahr: 2014
weitere Schlagwörter:B Thomas Eakins
B Realism
B Crucifixion
B Painting, Christ
B Agnosticism
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:In his 1880 The Crucifixion, Thomas Eakins, a reputed agnostic, crafted a realist interpretation of one of the central devotional subjects in Christian art, challenging the traditional iconography of the crucifixion by eliminating all signs of divine presence.
ISSN:2475-241X
Enthält:Enthalten in: Conversations
Persistent identifiers:DOI: 10.22332/con.obj.2014.46