Thomas Eakins, The Crucifixion
In his 1880 The Crucifixion, Thomas Eakins, a reputed agnostic, crafted a realist interpretation of one of the central devotional subjects in Christian art, challenging the traditional iconography of the crucifixion by eliminating all signs of divine presence.
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Yale University
2013
|
In: |
Conversations
Jahr: 2014 |
weitere Schlagwörter: | B
Thomas Eakins
B Realism B Crucifixion B Painting, Christ B Agnosticism |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |
Zusammenfassung: | In his 1880 The Crucifixion, Thomas Eakins, a reputed agnostic, crafted a realist interpretation of one of the central devotional subjects in Christian art, challenging the traditional iconography of the crucifixion by eliminating all signs of divine presence. |
---|---|
ISSN: | 2475-241X |
Enthält: | Enthalten in: Conversations
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.22332/con.obj.2014.46 |