The Precarity of LGBTQ Catholic (Religious) Educators: A Theological Provocation to Teaching as a Call

This article addresses a gap in research on LGBTQ inclusion in Catholic schools that has largely been silent on the experiences of non-heterosexual Catholic teachers. I consider how Judith Butler’s conception of precarity sheds light on the complex positionality of LGBTQ Catholic (religious) educato...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Pang, Alfred Kah Meng (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group 2021
In: Religious education
Jahr: 2021, Band: 116, Heft: 5, Seiten: 454-466
weitere Schlagwörter:B Heteronormativity
B LGBTQ Catholic teachers
B Precarity
B Vocation
B recognizability
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)