Manufacturing Tradition by Performing the Past
This study will examine the concept of tradition from the perspective of Bruno Latour’s Actor-Network theory. It will argue that, whether conceived of as a general category of human experience, or a specific group of figures, customs, texts, and past events, tradition does not simply exist as an art...
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Format: | Electronic Article |
Language: | English |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Herder
2021
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In: |
Biblische Notizen
Year: 2021, Volume: 189, Pages: 45-64 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Josephus, Flavius 37-100
/ Sirach
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RelBib Classification: | TC Pre-Christian history ; Ancient Near East |
Online Access: |
Volltext (lizenzpflichtig) |
Summary: | This study will examine the concept of tradition from the perspective of Bruno Latour’s Actor-Network theory. It will argue that, whether conceived of as a general category of human experience, or a specific group of figures, customs, texts, and past events, tradition does not simply exist as an artifact. That is, it is not a stable entity that can be picked up and used as the explanation for behavior. Instead, this paper will suggest that tradition is created through performance by spokespersons in identifiable settings, along distinct paths, and for precise goals. Investigating tradition through this lens will demonstrate that tradition is never an independent dataset that can be utilized by social actors to support their goals. Rather, tradition is produced by these actors with their goals in mind. This paper will show how this manufacture of tradition operates by highlighting its production in the prologue of Greek Ben Sira, Josephus’ Against Apion 1.38-42, and the prologue of the Sibylline Oracles. Diese Untersuchung wird den Begriff der Tradition aus der Perspektive von Bruno Latours Actor-Network-Theorie erforschen. Es wird argumentiert, dass Tradition nicht einfach als Artefakt existiert, unabhängig davon, ob sie als allgemeine Kategorie menschlicher Erfahrung oder als eine bestimmte Gruppe von Figuren, Bräuchen, Texten und vergangenen Ereignissen gedacht ist. Das heißt, es ist keine stabile Entität, die aufgegriffen und als Erklärung für das Verhalten verwendet werden kann. Stattdessen wird in diesem Papier vorgeschlagen, dass Tradition durch die Leistung von Sprechern in identifizierbaren Umgebungen, auf unterschiedlichen Wegen und für präzise Ziele geschaffen wird. Die Untersuchung der Tradition durch diese Linse wird zeigen, dass Tradition niemals ein unabhängiger Datensatz ist, der von sozialen Akteuren zur Unterstützung ihrer Ziele verwendet werden kann. Vielmehr wird Tradition von diesen Akteuren mit Blick auf ihre Ziele produziert. Dieses Papier wird zeigen, wie diese Herstellung von Tradition funktioniert, indem ihre Produktion im Prolog der griechischen Übersetzung von Sirach, in das Contra Apionem von Josephus 1.38-42 und im Prolog der Sibyllinischen Orakel hervorgehoben wird. |
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ISSN: | 2628-5762 |
Contains: | Enthalten in: Biblische Notizen
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