Leading school with diverse worldviews: Finnish principals’ perceptions

The purpose of this study was to find out what kind of worldviews Finnish principals identify in their schools and the kind of lived realities of worldviews that are affecting schools from the perspective of school leadership. The issues were considered using a wide worldview framework, which includ...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Lipiäinen, Tuuli (VerfasserIn) ; Jantunen, Anita (VerfasserIn) ; Kallioniemi, Arto (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2021
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2021, Band: 42, Heft: 4, Seiten: 450-465
normierte Schlagwort(-folgen):B Finnland / Grundschule / Schulleiter / Schüler / Weltanschauung / Vielfalt
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
KBE Nordeuropa; Skandinavien
NCA Ethik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Worldviews
B Principals
B Diversity
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)