A comparative study of the Islamic studies components of Religion and National Value (RNV) in the 9-Year Basic curricula

This study aimed at examining the current status of Islamic Studies as a result of the review of its curriculum and the attendant criticism. The problem could be traced to the two pronouncements made in resolution to the institutionalization of Religion and National Value (RNV), a revised version of...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Adedeji, Luqman Lekan (VerfasserIn) ; Rahman, Abbas Aremu (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: University 2019
In: Ilorin journal of religious studies
Jahr: 2019, Band: 9, Heft: 1, Seiten: 1-12
weitere Schlagwörter:B Islamic Studies
B Religion and National Value
B Curriculum
B Comparative
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)