A qualitative analysis of Finnish RE students’ perceptions of their professional development during their initial teacher education

This article studies three RE (religious education) student teachers’ perceptions about their professional development from the beginning to the end of their initial teacher education. The focus of study was to investigate via an inductive content analysis if there are the same kind of phases in RE...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Viinikka, Kaisa (VerfasserIn) ; Ubani, Martin (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2021
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2021, Band: 42, Heft: 3, Seiten: 279-299
normierte Schlagwort(-folgen):B Finnland / Pädagogikstudium / Religionslehrer / Religionslehrerin / Religionspädagogik / Entwicklung
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
KBE Nordeuropa; Skandinavien
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Competence
B Professional Development
B Religious Education
B Student Teacher
B Teacher Education
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)