Exploring religions today: a quest for international knowledge transfer within the field of education for religious diversity

The Exploring Religions Today collection of curriculum resources, developed to support the statutory requirements in Wales for religious education in primary schools, was influenced by the findings from a major research project that explored the attitudes of young people toward religion and toward l...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteurs: Deschner, Annette 1972- (Auteur) ; Francis, Leslie J. 1947- (Auteur) ; Tania ap Siôn (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Anglais
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: ˜deœ Gruyter [2021]
Dans: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Année: 2021, Volume: 73, Numéro: 1, Pages: 51-60
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Wales / Baden-Württemberg / Enseignement de la religion / Transmission du savoir / Pluralisme religieux
RelBib Classification:KBB Espace germanophone
KBF Îles britanniques
RF Pédagogie religieuse
Sujets non-standardisés:B Knowledge Transfer
B Allemagne
B Wissenstransfer
B Religious Diversity
B Religious Education
B Religiöse Diversität
B United Kingdom
B Enseignement de la religion
B Kontakthypothese
B contact hypothesis
B Germany
B Vereinigtes Königreich
Accès en ligne: Accès probablement gratuit
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Description
Résumé:The Exploring Religions Today collection of curriculum resources, developed to support the statutory requirements in Wales for religious education in primary schools, was influenced by the findings from a major research project that explored the attitudes of young people toward religion and toward life within religiously diverse societies. The aim of this paper is to explore the key findings that emerged from that research, to analyse the pedagogical principles of these resources and to evaluate the possibilities of applying these to the 2016 curriculum for Protestant religious education in Baden-Württemberg.
Exploring Religions Today für den Religionsunterricht in der Primarstufe ist eine Materialsammlung entwickelt entlang des Bildungsplans und dessen rechtlichen Vorgaben für Wales. Das Material basiert auf den Ergebnissen eines Forschungsprojekts, das die Einstellungen Jugendlicher gegenüber Religion und dem Leben in religiös diversen Gesellschaften erforschte. Der Artikel untersucht die zentralen Ergebnisse des Projekts, analysiert die zugrunde liegenden pädagogischen Prinzipien und beurteilt die Übertragbarkeit auf den Baden-Württemberigschen Bildungsplan für evangelische Religionslehre.
ISSN:2366-7796
Contient:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2021-0006