Approaching Crisis in a Subjunctive Mode: Climate Change in Religious Studies Classrooms

Abstract An undergraduate course in religion is an ideal place to discuss climate change, and a key task in these classrooms should be teaching students to thoughtfully and critically engage narratives used to make sense of and respond to the issue. Debates about anthropogenic climate change depend...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: O'Brien, Kevin J. 1977- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2021
In: Worldviews
Jahr: 2021, Band: 25, Heft: 1, Seiten: 33-47
normierte Schlagwort(-folgen):B Religionswissenschaftliches Studium / Klimaänderung / Religionspädagogik
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
NCG Ökologische Ethik; Schöpfungsethik
weitere Schlagwörter:B Pedagogy
B Climate Change
B Narrative
B Meaning
B Christian Ethics
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)