Approaching Crisis in a Subjunctive Mode: Climate Change in Religious Studies Classrooms
Abstract An undergraduate course in religion is an ideal place to discuss climate change, and a key task in these classrooms should be teaching students to thoughtfully and critically engage narratives used to make sense of and respond to the issue. Debates about anthropogenic climate change depend...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
2021
|
In: |
Worldviews
Jahr: 2021, Band: 25, Heft: 1, Seiten: 33-47 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Religionswissenschaftliches Studium
/ Klimaänderung
/ Religionspädagogik
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik NCG Ökologische Ethik; Schöpfungsethik |
weitere Schlagwörter: | B
Pedagogy
B Climate Change B Narrative B Meaning B Christian Ethics |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |