Interreligious and Intercultural Dialogue in Education
Abstract The article sketches the overall layout of the thematic issue of the ‘Journal of Religion and Transformation in Contemporary Societies ( JRAT )’ on Interreligious Dialogue ( IRD ) in context. It argues that an analysis of interreligious dialogue activities in their socio-cultural contexts h...
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
2020
|
In: |
Interdisciplinary journal for religion and transformation in contemporary society
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 2, Seiten: 255-273 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Interreligiöser Dialog
/ Interreligiöses Lernen
/ Interkulturelles Lernen
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Comparison
B Education B Europe B Interreligious Dialogue B Intercultural Dialogue |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |