Interreligious and Intercultural Dialogue in Education

Abstract The article sketches the overall layout of the thematic issue of the ‘Journal of Religion and Transformation in Contemporary Societies ( JRAT )’ on Interreligious Dialogue ( IRD ) in context. It argues that an analysis of interreligious dialogue activities in their socio-cultural contexts h...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Baños, Ruth Vilà (VerfasserIn) ; Niella, Montserrat Freixa (VerfasserIn) ; Aneas, Assumpta (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2020
In: Interdisciplinary journal for religion and transformation in contemporary society
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 2, Seiten: 255-273
normierte Schlagwort(-folgen):B Interreligiöser Dialog / Interreligiöses Lernen / Interkulturelles Lernen
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Comparison
B Education
B Europe
B Interreligious Dialogue
B Intercultural Dialogue
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)