Interpreting intercultural encounters with 90 Day Fiancé in the world religions' classroom

While many college courses on “world religions” have as their foundation an assortment of institutionally-authoritative, primary sources selected from a canon of sacred texts, this paper argues for a critical reevaluation of such textually-based teaching methodologies in light of the religious liter...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Mikles, Natasha L. 1986- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2020]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2020, Band: 23, Heft: 3, Seiten: 163-174
RelBib Classification:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
NCF Sexualethik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B American Academy of Religion
B Digital Media
B World Religions' Pedagogy
B Religious Literacy
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)