Interpreting intercultural encounters with 90 Day Fiancé in the world religions' classroom
While many college courses on “world religions” have as their foundation an assortment of institutionally-authoritative, primary sources selected from a canon of sacred texts, this paper argues for a critical reevaluation of such textually-based teaching methodologies in light of the religious liter...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2020]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2020, Band: 23, Heft: 3, Seiten: 163-174 |
RelBib Classification: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik NCF Sexualethik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
American Academy of Religion
B Digital Media B World Religions' Pedagogy B Religious Literacy |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |