Religious Values and Young People: Analysis of the Perception of Students from Secular and Religious Schools (Salesian Pedagogical Model)

In a secularised and postmodernist social context, young people are increasingly distanced from religious beliefs. Nevertheless, in schools with a religious character, the main contents of the faith continue to be transmitted through the ideology and the pedagogical model. The objective of this stud...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Cívico Ariza, Andrea (VerfasserIn) ; Colomo Magaña, Ernesto (VerfasserIn) ; González García, Erika (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI [2020]
In: Religions
Jahr: 2020, Band: 11, Heft: 3
weitere Schlagwörter:B Religious schools
B Salesian model
B Religion
B Values
B Adolescents
B secular schools
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)