Diverse worldviews education and social inclusion: a comparison between Finnish and Australian approaches to build intercultural and interreligious understanding

Ongoing global issues relating to the decline of the popularity of institutional religions, the rise of numbers of non-religious persons, and new models of spirituality in superdiverse societies have resulted in the need to reconceptualise religious diversity as worldviews diversity, and to critical...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Lipiäinen, Tuuli (VerfasserIn) ; Bouma, Gary D. (VerfasserIn) ; Halafoff, Anna (VerfasserIn) ; Mansouri, Fethi (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] 2020
In: British Journal of religious education
Jahr: 2020, Band: 42, Heft: 4, Seiten: 391-402
normierte Schlagwort(-folgen):B Finnland / Australien / Interkulturalität / Interreligiosität / Inklusion (Soziologie) / Religionspädagogik
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
KBE Nordeuropa; Skandinavien
KBS Australien; Ozeanien
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Social Inclusion
B Worldviews
B superdiversity
B worldviews education
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)