Religious Education, Social Inclusion and Interreligious Literacy in England and Australia

This article examines the contentious nature of religion in relation to questions of interreligious literacy and education. It connects the concept of cultural tolerance to a particular interpretation of ‘religious literacy' in the education policy environment, and examines religion-related edu...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Byrne, Catherine (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Equinox Publ. [2014]
In: Journal for the academic study of religion
Jahr: 2014, Band: 27, Heft: 2, Seiten: 153-177
weitere Schlagwörter:B Social Inclusion
B secular pluralism
B Intercultural competence
B Christian privilege
B Religious Education
B Religious Literacy
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)