Initiating the creation of a procedurally secular society through dialogic RE. The three realms
The interim report of the Commission on Religious Education drew attention to the use of safe space' within schools to encourage the exchange of differing world-views. The doctoral research discussed herein builds upon previous action research that analysed the development of dialogic skills w...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2020]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 72-87 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Großbritannien
/ Säkularismus
/ Sekundarstufe
/ Religiöse Erziehung
/ Dialog
/ Methode
|
RelBib Classification: | AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus AH Religionspädagogik KBF Britische Inseln ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
cultural analysis
B Dialogue B exploratory talk B post-secular society |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |