Initiating the creation of a procedurally secular society through dialogic RE. The three realms

The interim report of the Commission on Religious Education drew attention to the use of ‘safe space' within schools to encourage the exchange of differing world-views. The doctoral research discussed herein builds upon previous action research that analysed the development of dialogic skills w...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Luby, Antony (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2020]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 72-87
normierte Schlagwort(-folgen):B Großbritannien / Säkularismus / Sekundarstufe / Religiöse Erziehung / Dialog / Methode
RelBib Classification:AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus
AH Religionspädagogik
KBF Britische Inseln
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B cultural analysis
B Dialogue
B exploratory talk
B post-secular society
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)