Taking spiritual experiences seriously in the religious education classroom: a transrational approach

Spiritual experiences are common across religious and non-religious faiths, but schoolchildren are often afraid to share these because they fear ridicule from peers who are convinced religion is irrational. The need to speak about spirituality in religious education is increasingly recognised. Signp...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Rodriguez, Mira Cataya (VerfasserIn) ; Stokke, Christian (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis [2019]
In: International journal of children's spirituality
Jahr: 2019, Band: 24, Heft: 3, Seiten: 243-259
RelBib Classification:AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus
AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
CB Christliche Existenz; Spiritualität
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Education
B spiritual experiences
B transrational paradigm
B intercultural understanding
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)