Taking spiritual experiences seriously in the religious education classroom: a transrational approach
Spiritual experiences are common across religious and non-religious faiths, but schoolchildren are often afraid to share these because they fear ridicule from peers who are convinced religion is irrational. The need to speak about spirituality in religious education is increasingly recognised. Signp...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
[2019]
|
In: |
International journal of children's spirituality
Jahr: 2019, Band: 24, Heft: 3, Seiten: 243-259 |
RelBib Classification: | AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus AD Religionssoziologie; Religionspolitik AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik CB Christliche Existenz; Spiritualität RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Education
B spiritual experiences B transrational paradigm B intercultural understanding |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |