'Identity is experience-my experience is where I'm from'. Towards a wider understanding of worldview pluralism in educational settings

Following the changing social fabric in societies, classrooms all over Europe are becoming increasingly plural. While many schools, international schools in particular, have a long tradition in accommodating diversities, and acknowledge the various cultural, ethnic and religious realms, most teacher...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Benjamin, Saija (VerfasserIn) ; Kuusisto, Arniika (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer [2015]
In: Journal of Religious Education
Jahr: 2015, Band: 63, Heft: 2/3, Seiten: 51-64
RelBib Classification:ZD Psychologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Pluralism
B International education
B Worldview
B Connectedness
B Identification
B Self-understandings
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)