Daily practice of Won-Buddhism: insights from the mind diaries of early childhood teachers in South Korea
This article explores the self-reflection and introspection practised by Korean teachers in early childhood institutions from the perspective of Won-Buddhism. With a phenomenological research methodology, it observes the internalised dialogue experienced by teachers while writing a 'mind diary&...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2019]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2019, Band: 40, Heft: 2, Seiten: 246-263 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Südkorea
/ Won-Buddhismus
/ Grundschullehrer
/ Selbstreflexion
/ Religionsausübung
|
weitere Schlagwörter: | B
daily practice experience
B mind diary B Won-Buddhism B early childhood teachers |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |