Daily practice of Won-Buddhism: insights from the mind diaries of early childhood teachers in South Korea

This article explores the self-reflection and introspection practised by Korean teachers in early childhood institutions from the perspective of Won-Buddhism. With a phenomenological research methodology, it observes the internalised dialogue experienced by teachers while writing a 'mind diary&...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Park, Sukyoung (VerfasserIn) ; Mo, Yeunsuk (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2019]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2019, Band: 40, Heft: 2, Seiten: 246-263
normierte Schlagwort(-folgen):B Südkorea / Won-Buddhismus / Grundschullehrer / Selbstreflexion / Religionsausübung
weitere Schlagwörter:B daily practice experience
B mind diary
B Won-Buddhism
B early childhood teachers
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)