Social Media and Religious Change

Biographical note: David Herbert, University of Ågder, Norway; Marie Gillespie, Open University, Milton Keynes, UK; Anita Greenhill, University of Manchester, UK.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Beteiligte: Gillespie, Marie (BeteiligteR) ; Greenhill, Anita (BeteiligteR) ; Herbert, David 1967- (BeteiligteR)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Berlin De Gruyter 2013
In:Jahr: 2013
Schriftenreihe/Zeitschrift:Religion and Society 53
normierte Schlagwort(-folgen):B Massenmedien / Neue Medien / Öffentlichkeit / Religion / Soziokultureller Wandel
weitere Schlagwörter:B Public Sphere
B Religious Authority
B Spirituality
B Aufsatzsammlung
B Mass media in religion
B Mass Media Religious aspects
B Social Media
B Religion
B Mass Media
B RELIGION / Comparative Religion
B Change Religious aspects
Online Zugang: Cover
Cover (Verlag)
Inhaltstext (Verlag)
Inhaltstext (Verlag)
Volltext (Verlag)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:Biographical note: David Herbert, University of Ågder, Norway; Marie Gillespie, Open University, Milton Keynes, UK; Anita Greenhill, University of Manchester, UK.
Amongst books on religion and the internet, this collection is distinctive in addressing the interaction between social and mass media in the construction of contemporary religion and spirituality, and public understandings of them. Topics discussed include the implications of social media for religious authority, the implications of mediatisation for community relations, and the challenges of social media for traditionally bounded religious communities.
ISBN:311027048X
Zugangseinschränkungen:Restricted Access
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/9783110270488