Value learning trajectories: theory, method, context

Value Learning Trajectories: Theory, Method, Context provides a theoretical, methodological and contextual framing of value learning alongside individual life trajectories in a diverse range of international educational settings. It brings together philosophical approaches on value learning with emp...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Beteiligte: Kuusisto, Arniika (HerausgeberIn) ; Gearon, Liam 1962- (HerausgeberIn)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Münster Waxmann 2017
In: Research on religious and spiritual education (Volume 10)
Jahr: 2017
Schriftenreihe/Zeitschrift:Research on religious and spiritual education Volume 10
normierte Schlagwort(-folgen):B Werterziehung / Pluralistische Gesellschaft / Interreligiöses Lernen / Religiöse Erziehung / Lernumwelt / Bildungsgang
B Werterziehung / Religionspädagogik
weitere Schlagwörter:B Schulpädagogik
B Ethics
B Aufsatzsammlung
B Religionspädagogik
B Religious Education
B Wertebildung
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:Value Learning Trajectories: Theory, Method, Context provides a theoretical, methodological and contextual framing of value learning alongside individual life trajectories in a diverse range of international educational settings. It brings together philosophical approaches on value learning with empirical research findings from Australia, Austria, Ethiopia, Estonia, Finland, Germany, Iran, the Netherlands and the United Kingdom. A critical interdisciplinary bridge between value learning and life trajectory research, the volume gathers together contributions from leading and emergent researchers to facilitate evidence-informed insights and future collaborations in the field.
ISBN:3830986580