Schulbuchforschung interreligiös: Erfahrungen und Perspektiven
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
De Gruyter
2014
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2014, Volume: 66, Issue: 1, Pages: 46-54 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Religious instruction
/ Religious education
/ School book
|
RelBib Classification: | AX Inter-religious relations KBB German language area RF Christian education; catechetics |
Further subjects: | B
Islam
B Europe B Religious education B School book research B Stereotype B Prejudice B Islamic countries B Christianity B School book analysis B Germany B Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung |
MARC
LEADER | 00000caa a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1637974612 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220616110145.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 140425s2014 xx ||||| 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)1637974612 | ||
035 | |a (DE-576)404523358 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ404523358 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)10727258X |0 (DE-627)525157565 |0 (DE-576)164190910 |4 aut |a Lähnemann, Johannes |d 1941- | |
109 | |a Lähnemann, Johannes 1941- | ||
245 | 1 | 0 | |a Schulbuchforschung interreligiös |b Erfahrungen und Perspektiven |c Johannes Lähnemann |
264 | 1 | |c 2014 | |
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
601 | |a Schulbuchforschung | ||
601 | |a Perspektive | ||
610 | 2 | 7 | |0 (DE-588)1044056-2 |0 (DE-627)100016219 |0 (DE-576)191399485 |a Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4180102-7 |0 (DE-627)105328448 |0 (DE-576)209995815 |a Schulbuchforschung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4077178-7 |0 (DE-627)10608092X |0 (DE-576)209204257 |a Schulbuchanalyse |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4664707-7 |0 (DE-627)338524010 |0 (DE-576)214808076 |a Interreligiöses Lernen |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4064037-1 |0 (DE-627)106125532 |0 (DE-576)209151420 |a Vorurteil |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4057329-1 |0 (DE-627)106151339 |0 (DE-576)209121602 |a Stereotyp |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4010074-1 |0 (DE-627)104493933 |0 (DE-576)20888579X |a Christentum |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4027743-4 |0 (DE-627)106283499 |0 (DE-576)20897220X |a Islam |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |a Deutschland |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4015701-5 |0 (DE-627)104289007 |0 (DE-576)208913092 |a Europa |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4073172-8 |0 (DE-627)104279893 |0 (DE-576)209189622 |a Islamische Staaten |2 gnd | |
652 | |a AX:KBB:RF | ||
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4664707-7 |0 (DE-627)338524010 |0 (DE-576)214808076 |2 gnd |a Interreligiöses Lernen |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |2 gnd |a Schulbuch |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Zeitschrift für Pädagogik und Theologie |d Berlin : De Gruyter, 1998 |g 66(2014), 1, Seite 46-54 |w (DE-627)242920446 |w (DE-600)1424110-9 |w (DE-576)065483332 |x 1437-7160 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g volume:66 |g year:2014 |g number:1 |g pages:46-54 |
936 | u | w | |d 66 |j 2014 |e 1 |h 46-54 |
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3296892486 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1637974612 | ||
LOK | |0 005 20140805114947 | ||
LOK | |0 008 140805||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ze 105-66,1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3296892575 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1637974612 | ||
LOK | |0 005 20150812144854 | ||
LOK | |0 008 140425||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixzs | ||
LOK | |0 936ln |0 1442044721 |a KBB | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043253 |a AX | ||
LOK | |0 936ln |0 1442053151 |a RF | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Religionsbuch | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Christianity,Christian world view,World view,Christian ideology,Europe,Europe,Europe,The West,Occident,Northeastern Europe,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,French Occupation Zone,Soviet Occupation Zone,Germany,Islam,Islam,Islamic countries,Islamic states,Prejudice,Prejudice,Prejudgment,Religious education,Interreligious learning,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,School book,School book analysis,School book research,Stereotype |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Analyse de manuels scolaires,Apprentissage interreligieux,Christianisme,Christianisme,Enseignement de la religion,Europe,Islam,Islam,Manuel scolaire,Préjugé,Préjugé,Recherche sur les manuels scolaires,Stéréotype |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Análisis escolar,Aprendizaje inter-religiosa,Cristianismo,Cristianismo,Cristiandad,Cristiandad,Cristiandad (Motivo),Cristiandad,Enseñanza religiosa,Estereotipo,Europa,Investigación escolar,Islam,Islam,Libro escolar,Prejuicio,Prejuicio |
STD | 0 | 0 | |a Analisi dei libri scolastici,Apprendimento interreligioso,Cristianesimo,Cristianesimo,Europa,Germania,Germania,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Islam,Islam,Libro scolastico,Pregiudizio,Pregiudizio,Ricerca sui libri scolastici,Stereotipo |
STE | 0 | 0 | |a 伊斯兰教,伊斯兰教,回教,回教,基督教,基督教,基督教世界观,宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,德国,德国,成见,先入之见,偏见,教科书,核板印象,印刻作用 |
STF | 0 | 0 | |a 伊斯蘭教,伊斯蘭教,回教,回教,基督教,基督教,基督教世界觀,宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,德國,德國,成見,先入之見,偏見,教科書,核板印象,印刻作用 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Análise escolar,Aprendizagem inter-religiosa,Cristianismo,Cristianismo,Cristandade,Cristandade,Cristandade (Motivo),Cristandade,Ensino religioso,Estereótipo,Europa,Islã,Islã,Livro escolar,Pesquisa escolar,Preconceito,Preconceito |
STH | 0 | 0 | |a Анализ школьных учебников,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Европа (мотив),Ислам (мотив),Ислам,Исследование школьных учебников,Межрелигиозное обучение,Предубеждение (мотив),Предубеждение,Преподавание религии,Стереотип,Христианство (мотив),Христианство,Школьный учебник |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα για τα σχολικά βιβλία,Ανάλυση σχολικών βιβλίων,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Διαθρησκειακή μάθηση,Ευρώπη (μοτίβο),Θρησκευτικά (μάθημα),Ισλάμ (μοτίβο),Ισλάμ,Προκατάληψη (μοτίβο),Προκατάληψη,Στερεότυπο,Σχολικό βιβλίο,Χριστιανισμός (μοτίβο),Χριστιανισμός |
SUB | |a REL | ||
SYB | 0 | 0 | |a Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung,Georg-Eckert-Institut,Eckert-Institut,Georg Eckert Institute for International Textbook Research,Eckert Institute for International Textbook Research,Institut Im. Georga Ekkerta po Meždunarodnym Issledovanijam Školjnych Učebnikov,Instytut imeni Heorha Ekkerta z mižnarodnoho doslidžennja škilʹnych pidručnykiv,GEI |
SYE | 0 | 0 | |a Schulbuch , Schulbuch,Schulbuch , Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung , Soziales Vorurteil,Vorgefasste Meinung , Sozialstereotyp,Stereotypen , Christianity,Christliche Mission,Missionierung,Christenheit,Christianitas,Christliche Religion,Christliche Weltanschauung , Islam |
SYF | 0 | 0 | |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland , Europe,Europäische Länder,Europäische Staaten , Abendland,Okzident , Islamischer Orient,Islamische Länder,Islamische Regionen |
SYG | 0 | 0 | |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher |