A qualitative study of the interdisciplinary approaches to adolescent spirituality in Australian government schools

The growing body of evidence in education reveals that ‘spirituality' as an aspect of learning is largely overlooked in government schools in Australia and consequently, there is a paucity of research investigating whether young people consider spirituality to be an important and worthwhile com...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Natsis, Eva (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis [2017]
In: International journal of children's spirituality
Jahr: 2017, Band: 22, Heft: 1, Seiten: 72-83
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AG Religiöses Leben; materielle Religion
CB Christliche Existenz; Spiritualität
KBS Australien; Ozeanien
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Spirituality
B Secular
B government schools
B Interdisciplinary
Online Zugang: Volltext (Verlag)