Kompetenzfördernde Aufgabenkultur in Religionskunde
This article understands competence-developing education about religion as based on challenges appearing in the life of pupils and making religion within our society comprehensible. A process scheme aligns different types of tasks with these challenges permitting a cumulative set-up of competences.
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Deutsch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2016]
|
In: |
Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2016, Band: 3, Seiten: 34-47 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Religionsunterricht
/ Hausaufgabe
/ Kognitive Kompetenz
|
weitere Schlagwörter: | B
Religionskunde
B Lehrplan 21 B Unterricht B Kompetenzförderung |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |
Zusammenfassung: | This article understands competence-developing education about religion as based on challenges appearing in the life of pupils and making religion within our society comprehensible. A process scheme aligns different types of tasks with these challenges permitting a cumulative set-up of competences. |
---|---|
ISSN: | 2297-6469 |
Enthält: | Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde
|