Kompetenzfördernde Aufgabenkultur in Religionskunde

This article understands competence-developing education about religion as based on challenges appearing in the life of pupils and making religion within our society comprehensible. A process scheme aligns different types of tasks with these challenges permitting a cumulative set-up of competences.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Helbling, Dominik 1972- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2016]
In: Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2016, Band: 3, Seiten: 34-47
normierte Schlagwort(-folgen):B Religionsunterricht / Hausaufgabe / Kognitive Kompetenz
weitere Schlagwörter:B Religionskunde
B Lehrplan 21
B Unterricht
B Kompetenzförderung
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article understands competence-developing education about religion as based on challenges appearing in the life of pupils and making religion within our society comprehensible. A process scheme aligns different types of tasks with these challenges permitting a cumulative set-up of competences.
ISSN:2297-6469
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde