Christian hip hop as pedagogy: a South African case study
Drawing on interviews with creators of Christian hip hop music in South Africa, this article demonstrates that this genre of popular music and youth culture is utilised as a form of pedagogy to transmit religious beliefs and values to contemporary youth. The pedagogical aspects of hip hop have been...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2015]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2015, Band: 36, Heft: 3, Seiten: 285-296 |
RelBib Classification: | CD Christentum und Kultur KBN Subsahara-Afrika KDG Freikirche RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Pedagogy
B South Africa B Christianity B youth culture B Hip Hop |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) |