Christian hip hop as pedagogy: a South African case study

Drawing on interviews with creators of Christian hip hop music in South Africa, this article demonstrates that this genre of popular music and youth culture is utilised as a form of pedagogy to transmit religious beliefs and values to contemporary youth. The pedagogical aspects of hip hop have been...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Abraham, Ibrahim (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2015]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2015, Band: 36, Heft: 3, Seiten: 285-296
RelBib Classification:CD Christentum und Kultur
KBN Subsahara-Afrika
KDG Freikirche
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Pedagogy
B South Africa
B Christianity
B youth culture
B Hip Hop
Online Zugang: Volltext (Verlag)