The classroom, an inadequate mechanism for advancing diversity via religion education in the South African context

In the interest of instilling a respect for diversity in learners, the South African policy on religion and education (DoE 2003) aims to recognise religion in teaching and learning in public schools. The policy provides one mechanism for advancing diversity via religion education; Life Orientation i...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: McDonald, Zahraa (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: ASRSA [2015]
In: Journal for the study of religion
Jahr: 2015, Band: 28, Heft: 2, Seiten: 202-219
normierte Schlagwort(-folgen):B Südafrika / Schule / Religionsunterricht / Interreligiöses Lernen
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
KBN Subsahara-Afrika
weitere Schlagwörter:B Religion Education
B teacher capacity
B Classroom
B Post-secular
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)