"Oh Events" for the Professor: Studies and Stories of Religious Studies Abroad

This response explains three ways in which the preceding essays are a significant contribution to the study of study abroad, explores three additional issues, and makes three suggestions for future work on religious studies and study abroad. This response is published alongside of six other essays,...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Barbour, John D. (VerfasserIn)
Beteiligte: Siegler, Elijah (VerfasserIn des Bezugswerks) ; Irvine, Andrew B. (VerfasserIn des Bezugswerks) ; Mitchell, Kerry (VerfasserIn des Bezugswerks) ; Palmer, Norris W. (VerfasserIn des Bezugswerks) ; Wiseman, Wendy A. (VerfasserIn des Bezugswerks) ; Mercer, Calvin R. 1953- (VerfasserIn des Bezugswerks)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2015]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2015, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 88-96
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
FB Theologiestudium
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Authenticity
B faculty role
B Oh event
B Religion
B Self-criticism
B ethical questions
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Beschreibung
Zusammenfassung:This response explains three ways in which the preceding essays are a significant contribution to the study of study abroad, explores three additional issues, and makes three suggestions for future work on religious studies and study abroad. This response is published alongside of six other essays, comprising a special section of the journal (see Teaching Theology and Religion 18:1, January 2015).
Beschreibung:Zu sechs vorausgehenden Beiträgen in diesem Heft
ISSN:1467-9647
Bezug:Kritik von "Working through the Problems of Study Abroad Using the Methodologies of Religious Studies (2015)"
Kritik von "What Do We Compare When We Compare Religions? (2015)"
Kritik von "The Immersion Experience (2015)"
Kritik von "Inverting the Object of Study (2015)"
Kritik von "The Politics of Teaching of Indigenous Traditions in Aotearoa/New Zealand (2015)"
Kritik von "Finding Freedom Abroad (2015)"
Enthält:Enthalten in: Teaching theology and religion
Persistent identifiers:DOI: 10.1111/teth.12267