Strategische Kommunikation deutscher Großkirchen: von kirchlicher Publizistik zur strategischen Kirchenkommunikation

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Wiesenberg, Markus 1986- (Author)
Contributors: Zerfaß, Ansgar 1965- (Author of introduction, etc.) ; Pickel, Gert 1963- (Author of introduction, etc.)
Format: Electronic/Print Book
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Wiesbaden [Heidelberg] Springer VS [2019]
In:Year: 2019
Series/Journal:Organisationskommunikation
Standardized Subjects / Keyword chains:B Protestant Church / Catholic church / Communication / Public relations / Strategic management / Religious sociology / Communication science
Further subjects:B Church
B Public relations
B Thesis
B Germany
B Communication
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Presumably Free Access
Volltext (doi)
Parallel Edition:Erscheint auch als: 9783658246143

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1041904150
003 DE-627
005 20231018233241.0
007 tu
008 181205s2019 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 18,N49  |2 dnb 
016 7 |a 1172617910  |2 DE-101 
020 |a 3658246138  |c  : (Festeinband : EUR 49.99 (DE), EUR 51.39 (AT), CHF 55.50 (freier Preis))  |9 3-658-24613-8 
020 |a 9783658246136  |c  : (Festeinband : EUR 49.99 (DE), EUR 51.39 (AT), CHF 55.50 (freier Preis))  |9 978-3-658-24613-6 
024 3 |a 9783658246136 
024 7 |a 10.1007/978-3-658-24614-3  |2 doi 
028 5 2 |a 978-3-658-24613-6 
028 5 2 |a 87008766 
035 |a (DE-627)1041904150 
035 |a (DE-599)DNB1172617910 
035 |a (OCoLC)1099708739 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-HE  |c XA-DE-BW 
082 0 |a 261.52  |q DE-101 
082 0 4 |a 230  |a 650  |a 300  |q DE-101 
084 |a 11.99  |2 bkl 
084 |a 05.12  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1069427217  |0 (DE-627)821900072  |0 (DE-576)428776094  |4 aut  |a Wiesenberg, Markus  |d 1986- 
109 |a Wiesenberg, Markus 1986- 
245 1 0 |a Strategische Kommunikation deutscher Großkirchen  |b von kirchlicher Publizistik zur strategischen Kirchenkommunikation  |c Markus Wiesenberg ; mit einem Geleitwort von Univ.-Prof. Dr. Ansgar Zerfaß und Univ.-Prof. Dr. Gert Pickel 
264 1 |a Wiesbaden  |a [Heidelberg]  |b Springer VS  |c [2019] 
264 4 |c © 2019 
300 |a XVIII, 367 Seiten  |b Illustrationen  |c 24 cm x 16.8 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a Organisationskommunikation 
502 |b Dissertation  |c Universität Leipzig  |d 2018 
601 |a Strategie 
601 |a Deutsche 
601 |a Publizistik 
601 |a Kirchlichkeit 
650 7 |8 1.1\x  |a Kirche  |0 (DE-627)091370639  |0 (DE-2867)13393-4  |2 stw 
650 7 |8 1.2\x  |a Öffentlichkeitsarbeit  |0 (DE-627)091381185  |0 (DE-2867)12775-2  |2 stw 
650 7 |8 1.3\x  |a Kommunikation  |0 (DE-627)091371449  |0 (DE-2867)15798-3  |2 stw 
650 7 |8 1.4\x  |a Deutschland  |0 (DE-627)091354749  |0 (DE-2867)18012-3  |2 stw 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4015833-0  |0 (DE-627)106335138  |0 (DE-576)208913718  |2 gnd  |a Evangelische Kirche 
689 0 1 |d b  |0 (DE-588)2009545-4  |0 (DE-627)101659261  |0 (DE-576)191644501  |2 gnd  |a Katholische Kirche 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4031883-7  |0 (DE-627)10454869X  |0 (DE-576)208994653  |2 gnd  |a Kommunikation 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4043188-5  |0 (DE-627)106210866  |0 (DE-576)20905459X  |2 gnd  |a Öffentlichkeitsarbeit 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4124261-0  |0 (DE-627)105749036  |0 (DE-576)209566647  |2 gnd  |a Strategisches Management 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4049420-2  |0 (DE-627)106187082  |0 (DE-576)209081988  |2 gnd  |a Religionssoziologie 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4120588-1  |0 (DE-627)104559098  |0 (DE-576)209536365  |2 gnd  |a Kommunikationswissenschaft 
689 0 |5 DE-101 
700 1 |e VerfasserIn eines Geleitwortes  |0 (DE-588)115351825  |0 (DE-627)077188535  |0 (DE-576)173736548  |4 aui  |a Zerfaß, Ansgar  |d 1965- 
700 1 |e VerfasserIn eines Geleitwortes  |0 (DE-588)12163793X  |0 (DE-627)081437951  |0 (DE-576)178107174  |4 aui  |a Pickel, Gert  |d 1963- 
710 2 |e Verlag  |0 (DE-588)1043386068  |0 (DE-627)770495842  |0 (DE-576)394755561  |4 pbl  |a Springer Fachmedien Wiesbaden 
751 |a Leipzig  |0 (DE-588)4035206-7  |0 (DE-627)104798998  |0 (DE-576)209011246  |4 uvp 
776 1 |z 9783658246143 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Online-Ausgabe  |z 9783658246143 
856 |u https://link.springer.com/content/pdf/bfm%3A978-3-658-24614-3%2F1  |x unpaywall  |z Vermutlich kostenfreier Zugang  |h repository [oa repository (via OAI-PMH doi match)] 
856 4 2 |u http://deposit.dnb.de/cgi-bin/dokserv?id=1d9bdbb4cd414cf192d42f314c32095e&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 2018-12-05  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://www.gbv.de/dms/zbw/1041904150.pdf  |m V:DE-601  |m B:DE-206  |q application/pdf  |v 2019-02-11  |x Verlag  |y Inhaltsverzeichnis  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 |u https://doi.org/10.1007/978-3-658-24614-3  |x doi  |3 Volltext 
935 |a mteo 
936 b k |a 11.99  |j Theologie  |j Religionswissenschaft: Sonstiges  |0 (DE-627)106403974 
936 b k |a 05.12  |j Kommunikationsprozesse  |0 (DE-627)106403702 
951 |a BO 
ELC |a 1  |b 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3564323201 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1041904150 
LOK |0 005 20191212231130 
LOK |0 008 191016||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixbt 
OAS |a 1 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Catholic church,Catholic Church,Catholic Church,Former pilgrimage church Saint Ottilia,Church,Church,Church,Church in literature,Communication science,Communication theory,Communication,Communication,Communication process,Information process,Communication in art,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,French Occupation Zone,Protestant Church,Protestant Church,Protestant Church,Evangelical Church,Public relations,Publicity work,Public relations,Religious sociology,Sociology of religion,Religion,Religion and sociology,Strategic management,Management strategy 
STB 0 0 |a Allemagne,Allemagne,Communication,Communication,Gestion stratégique,Management stratégique,Management stratégique,Relations publiques,Relations publiques,Sciences de la communication,Sociologie des religions,Sociologie religieuse,Église catholique,Église catholique,Église protestante,Église protestante,Église,Église 
STC 0 0 |a Alemania,Alemania,Ciencias de comunicación,Comunicación,Comunicación,Gestión estratégica,Iglesia evangélica,Iglesia evangélica,Iglesia,Iglesia,Movimiento juvenil católico,Relaciones públicas,Administración local,Sociología de la religión 
STD 0 0 |a Chiesa cattolica,Chiesa evangelica,Chiesa evangelica,Chiesa,Chiesa,Comunicazione,Comunicazione,Germania,Germania,Gestione strategica,Strategic management,Strategic management,Pubbliche relazioni,Scienze della comunicazione,Sociologia della religione 
STE 0 0 |a 公共关系,公众关系,天主教会,罗马公教,宗教社会学,德国,德国,战略管理,策略管理,教会,教会,新教教会,联系,通信,沟通,通讯科学,传播学 
STF 0 0 |a 公共關係,公眾關係,天主教會,羅馬公教,宗教社會學,德國,德國,戰略管理,策略管理,教會,教會,新教教會,聯繫,通信,溝通,通訊科學,傳播學 
STG 0 0 |a Alemanha,Alemanha,Ciências de comunicação,Comunicação,Comunicação,Gestão estratégica,Igreja católica,Igreja evangélica,Igreja evangélica,Igreja,Igreja,Relações públicas,Sociologia da religião 
STH 0 0 |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Евангелическая церковь (мотив),Евангелическая церковь,Католическая церковь (мотив),Общение (мотив),Общение,Работа с общественностью,Социология религии,Стратегический менеджмент,Теория коммуникации,Церковь (мотив),Церковь 
STI 0 0 |a Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Δημόσιες σχέσεις,Εκκλησία (μοτίβο),Εκκλησία,Επικοινωνία (μοτίβο),Επικοινωνία,Επιστήμη της επικοινωνίας,Ευαγγελική Εκκλησία (μοτίβο),Ευαγγελική Εκκλησία,Καθολική Εκκλησία (μοτίβο),Κοινωνιολογία της θρησκείας,Στρατηγική διαχείριση 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Church,Christliche Kirche,Christliche Kirche , Notre-Dame-de-l'Assomption,Ste-Trinité,Sainte-Trinité,Rosenberg-Kirche , Public relations,Betriebliche Informationspolitik,Corporate communication,Corporate communications,Imagepflege,PR (Public Relations),Public Relations,PR,Public Relations,PR , Kommunikationsprozess,Informationsprozess , BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo 
SYG 0 0 |a Protestant Church , Drei-Meister-Kirche Helmershausen,Sankt Nikolaus,Nikolaikirche Elmshorn,Ev. Kirche,Evangelische Stadtkirche,Sankt Gereon,Schurwald-Kirchlein Aichschiess,Sankt Gereon und Margaretha,Evangelische Kirche Werden , Katolikus Egyház,RCC,Katoličeskaj Cerkovʹ,Katoličke Cerkve,Katolska Cyrkej,Katolske Kirke,Ecclesia Catholica,Igreja Católica,Römisch-Katholische Kirche,Katholikē Ekklēsia,Catholic Church,Roman Catholic Church,Eglise Catholique,Eglise Catholique Romaine,Chiesa Cattolica,Katholieke Kerk,Iglesia Católica,Katolické Církve,Kościoł Katolicki,Katoličke Crkve,Eglise catholique romaine,Chiesa cattolica romana,Roman catholic Church,Eglise catholique,Römische Kirche , Eglise catholique,Roman Catholic Church,Catholic Church , Ehemalige Wallfahrtskirche Sankt Ottilia , Kommunikationsprozess,Informationsprozess , Public relations,Betriebliche Informationspolitik,Corporate communication,Corporate communications,Imagepflege,PR (Public Relations),Public Relations,PR,Public Relations,PR , Managementstrategie,Managementkonzept,Unternehmensstrategie , Religion , Kommunikationswissenschaften