Pedagogized Muslimness: religion and culture as identity politics in the classroom
Becoming Danish/Christian and becoming Muslim are skills that may be acquired in the secularized school system. This study explores how social structure and the politics of identity and knowledge in relation to religion intertwine when recontextualized in the classroom of the Danish comprehensive sc...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Buch |
Sprache: | Englisch |
Subito Bestelldienst: | Jetzt bestellen. |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Münster New York
Waxmann
2014
|
In: |
Religious diversity and education in Europe (27)
Jahr: 2014 |
Schriftenreihe/Zeitschrift: | Religious diversity and education in Europe
27 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Dänemark
/ Muslim
/ Christ
/ Religiöse Identität
/ Kulturelle Identität
/ Bildungsniveau
/ Sozialstruktur
/ Religionsunterricht
|
weitere Schlagwörter: | B
Schulpädagogik
B Islam B Hochschulschrift B Religionspädagogik B Muslim population B Religion B Denmark B Schule und Unterricht B Culture |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |
Parallele Ausgabe: | Nicht-Elektronisch
Available in another form: 9783830931430 |
Search Result 1