Pedagogized Muslimness: religion and culture as identity politics in the classroom

Becoming Danish/Christian and becoming Muslim are skills that may be acquired in the secularized school system. This study explores how social structure and the politics of identity and knowledge in relation to religion intertwine when recontextualized in the classroom of the Danish comprehensive sc...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Buchardt, Mette 1969- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Münster New York Waxmann 2014
In: Religious diversity and education in Europe (27)
Jahr: 2014
Schriftenreihe/Zeitschrift:Religious diversity and education in Europe 27
normierte Schlagwort(-folgen):B Dänemark / Muslim / Christ / Religiöse Identität / Kulturelle Identität / Bildungsniveau / Sozialstruktur / Religionsunterricht
weitere Schlagwörter:B Schulpädagogik
B Islam
B Hochschulschrift
B Religionspädagogik
B Muslim population
B Religion
B Denmark
B Schule und Unterricht
B Culture
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Available in another form: 9783830931430