Shakespeare's stage traffic: imitation, borrowing and competition in Renaissance theatre

"Shakespeare's unique status has made critics reluctant to acknowledge the extent to which some of his plays are the outcome of adaptation. In Shakespeare's Stage Traffic Janet Clare re-situates Shakespeare's dramaturgy within the flourishing and competitive theatrical trade of t...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Clare, Janet 1954- (VerfasserIn)
Beteiligte: Shakespeare, William 1564-1616 (BeteiligteR)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Cambridge [u.a.] Cambridge Univ. Press c 2014
In:Jahr: 2014
Rezensionen:[Rezension von: Clare, Janet, Shakespeare's Stage Traffic: Imitation, Borrowing and Competition in Renaissance Theatre] (2015) (Frost, Lea Luecking)
normierte Schlagwort(-folgen):B Shakespeare, William 1564-1616 / Drama / Renaissance / Geschichte 1580-1630
weitere Schlagwörter:B Influence (Literary, artistic, etc.)
B Imitation in literature
B Shakespeare, William 1564-1616 / Criticism and interpretation English drama / History and criticism / Early modern and Elizabethan, 1500-1600 Influence (Literary, artistic, etc.) Imitation in literature
B Shakespeare, William (1564-1616) Criticism and interpretation
B English drama Early modern and Elizabethan, 1500-1600 History and criticism
Online Zugang: Cover (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)