Social media and religious change

Amongst books on religion and the internet, this collection is distinctive in addressing the interaction between social and mass media in the construction of contemporary religion and spirituality, and public understandings of them. Topics discussed include the implications of social media for relig...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Beteiligte: Gillespie, Marie 1953- (HerausgeberIn) ; Herbert, David Eric John (BeteiligteR) ; Greenhill, Anita (BeteiligteR)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Berlin [u.a.] De Gruyter c 2013
In: Religion and society (53)
Jahr: 2013
Bände / Aufsätze:Bände / Aufsätze anzeigen.
Schriftenreihe/Zeitschrift:Religion and society 53
normierte Schlagwort(-folgen):B Massenmedien / Neue Medien / Öffentlichkeit / Religion / Soziokultureller Wandel
weitere Schlagwörter:B Aufsatzsammlung
B Mass media in religion
B Mass Media Religious aspects
B Social Media
B Religion
B Change Religious aspects
Online Zugang: Cover (Verlag)
Inhaltstext (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Klappentext (Verlag)
Parallele Ausgabe:Elektronisch
Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:Amongst books on religion and the internet, this collection is distinctive in addressing the interaction between social and mass media in the construction of contemporary religion and spirituality, and public understandings of them. Topics discussed include the implications of social media for religious authority, the implications of mediatisation for community relations, and the challenges of social media for traditionally bounded religious communities.
Beschreibung:Literaturangaben
ISBN:3110488574