Interesse - Wissen - Toleranz - Sinn: ausgewählte Kompetenzbereiche und deren Vermittlung im Religionsunterricht ; eine Längsschnittstudie

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Ritzer, Georg 1970- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Wien Berlin Münster Lit-Verlag 2010
In: Empirische Theologie (19)
Year: 2010
Reviews:Ritzer, Georg, Interesse-Wissen-Toleranz-Sinn (2011) (Schweitzer, Friedrich, 1954 -)
Interesse – Wissen – Toleranz – Sinn. Ausgewählte Kompetenzbereiche und deren Vermittlung im Religionsunterricht. Eine Längsschnittstudie (2012) (Willems, Joachim, 1974 -)
Series/Journal:Empirische Theologie 19
Standardized Subjects / Keyword chains:B Social skills / Specialist knowledge / Self-image / Catholic religious instruction / Ethics teaching / Longitudinalstudy
Further subjects:B Europe, German-speaking
B Moral Education (Europe)
B Religious Education (Europe)
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 618202846
003 DE-627
005 20231017022345.0
007 tu
008 100209s2010 au ||||| 00| ||ger c
010 |a  2010554315 
015 |a 10,N05  |2 dnb 
015 |a 10,A12  |2 dnb 
016 7 |a 999701266  |2 DE-101 
020 |a 9783643500304  |c kt. : Eur 49.90 (D), sFr 79,90 (freier Pr.)  |9 978-3-643-50030-4 
024 3 |a 9783643500304 
035 |a (DE-627)618202846 
035 |a (DE-576)321297296 
035 |a (DE-599)DNB999701266 
035 |a (OCoLC)575270968 
035 |a (OCoLC)575270968 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-AT  |c XA-DE 
050 0 |a BL42.5.E85 
082 0 |a 230  |a 370  |q BSZ 
082 0 |a 268.82 
082 0 4 |a 230  |a 370 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 1420  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16826: 
084 |a BQ 7310  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15599: 
084 |a BU 1720  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16840: 
084 |a 11.77  |2 bkl 
090 |a a 
100 1 |0 (DE-588)122979613  |0 (DE-627)082273227  |0 (DE-576)183539850  |4 aut  |a Ritzer, Georg  |d 1970- 
109 |a Ritzer, Georg 1970- 
245 1 0 |a Interesse - Wissen - Toleranz - Sinn  |b ausgewählte Kompetenzbereiche und deren Vermittlung im Religionsunterricht ; eine Längsschnittstudie  |c Georg Ritzer 
264 1 |a Wien  |a Berlin  |a Münster  |b Lit-Verl.  |c 2010 
300 |a 482 S.  |b zahlr. graph. Darst.  |c 24 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Empirische Theologie  |v 19 
500 |a Literaturverz. S. 428 - 465 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Interesse 
601 |a Vermittlung 
601 |a Toleranz 
601 |a Religionsunterricht 
650 0 |a Religious Education  |z Europe 
650 0 |a Moral Education  |z Europe 
651 0 |a Europe, German-speaking 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4077606-2  |0 (DE-627)106079654  |0 (DE-576)209205784  |2 gnd  |a Sozialkompetenz 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4195141-4  |0 (DE-627)105214140  |0 (DE-576)210099070  |2 gnd  |a Fachwissen 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4077349-8  |0 (DE-627)106080431  |0 (DE-576)20920480X  |2 gnd  |a Selbstbild 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4073316-6  |0 (DE-627)106092642  |0 (DE-576)209190159  |2 gnd  |a Katholischer Religionsunterricht 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4015604-7  |0 (DE-627)104732318  |0 (DE-576)208912622  |2 gnd  |a Ethikunterricht 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4034036-3  |0 (DE-627)104682779  |0 (DE-576)209004711  |2 gnd  |a Längsschnittuntersuchung 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4077606-2  |0 (DE-627)106079654  |0 (DE-576)209205784  |2 gnd  |a Sozialkompetenz 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4195141-4  |0 (DE-627)105214140  |0 (DE-576)210099070  |2 gnd  |a Fachwissen 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4077349-8  |0 (DE-627)106080431  |0 (DE-576)20920480X  |2 gnd  |a Selbstbild 
689 1 3 |d s  |0 (DE-588)4073316-6  |0 (DE-627)106092642  |0 (DE-576)209190159  |2 gnd  |a Katholischer Religionsunterricht 
689 1 4 |d s  |0 (DE-588)4015604-7  |0 (DE-627)104732318  |0 (DE-576)208912622  |2 gnd  |a Ethikunterricht 
689 1 5 |d s  |0 (DE-588)4034036-3  |0 (DE-627)104682779  |0 (DE-576)209004711  |2 gnd  |a Längsschnittuntersuchung 
689 1 |5 (DE-627) 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Schweitzer, Friedrich, 1954 -   |t Ritzer, Georg, Interesse-Wissen-Toleranz-Sinn  |d 2011  |w (DE-627)1429976446  |w (DE-576)359976441 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Willems, Joachim, 1974 -   |t Interesse – Wissen – Toleranz – Sinn. Ausgewählte Kompetenzbereiche und deren Vermittlung im Religionsunterricht. Eine Längsschnittstudie  |d 2012  |w (DE-627)1797973312 
830 0 |a Empirische Theologie  |v 19  |9 19  |w (DE-627)331018071  |w (DE-576)078969980  |w (DE-600)2050388-X  |7 ns 
856 4 2 |u http://d-nb.info/999701266/04  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=3417791&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |q text/html  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
935 |a mteo 
935 |i sf 
935 |i Blocktest 
936 r v |a BU 1420  |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270651862  |0 (DE-625)rvk/16826:  |0 (DE-576)200651862 
936 r v |a BQ 7310  |b Aufsatzsammlungen  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Aufsatzsammlungen  |0 (DE-627)1272614530  |0 (DE-625)rvk/15599:  |0 (DE-576)202614530 
936 r v |a BU 1720  |b Religionspädagogisch-katechetische Tatsachenforschung  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Tatsachenforschung  |k Religionspädagogisch-katechetische Tatsachenforschung  |0 (DE-627)1270701541  |0 (DE-625)rvk/16840:  |0 (DE-576)200701541 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 308368939X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 618202846 
LOK |0 005 20150804081533 
LOK |0 008 150803||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 55 A 5320  |9 00 
LOK |0 935   |a theo 
LOK |0 936ln  |a t7.4 
LOK |0 938   |a 1508  |f 2 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3083689462 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 618202846 
LOK |0 005 20100515181950 
LOK |0 008 100515||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-35  |c DE-627  |d DE-21-35 
LOK |0 541   |e 10/186 
LOK |0 852   |a DE-21-35 
LOK |0 852 1  |c Pp 14.028  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |a 1005  |f K8 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Catholic religious instruction,Religious instruction,Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Longitudinalstudy,Self-image,Idea of oneself,Self-perception,Self-projection,Social skills,Social competence,Competence,Specialist knowledge 
STB 0 0 |a Compétence sociale,Enseignement de la religion catholique,Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Image de soi,Savoir spécifique,Étude longitudinale 
STC 0 0 |a Análisis longitudinal,Competencia social,Enseñanza de ética,Enseñanza religiosa católica,Imagen de si,Saber específico 
STD 0 0 |a Competenza sociale,Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Immagine di sé,Percezione di sé,Percezione di sé,Insegnamento della religione cattolica,Sapere specifico,Studio longitudinale 
STE 0 0 |a 伦理学课程,伦理学教学,天主教宗教课程,天主教宗教教学,社会技能,自我形象 
STF 0 0 |a 倫理學課程,倫理學教學,天主教宗教課程,天主教宗教教學,社會技能,纵向研究,自我形象 
STG 0 0 |a Análise longitudinal,Competência social,Ensino de ética,Ensino religioso católico,Imagem de si,Saber específico 
STH 0 0 |a Представление о самом себе,Преподавание католической религии,Преподавание этики,Продольное исследование,Социальная компетенция,Специальные знания 
STI 0 0 |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Αυτοεικόνα,Διαχρονική μελέτη,Διαχρονική έρευνα,Εμπειρογνωμοσύνη,Καθολική διδασκαλία θρησκευτικών,Κοινωνικές δεξιότητες 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Soft Skills,Soziale Fähigkeit,Soziale Fertigkeit,Soziale Kompetenz , Fachkenntnis,Fachkompetenz,Fachliche Kompetenz,Sachkompetenz,Kompetenz , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Katholische Religionslehre , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Längsschnittanalyse,Langzeituntersuchung,Langzeitstudie,Längsschnittstudie,Longitudinale Analyse,Longitudinalstudie,Longitudinal study,Longitudinalanalyse,Longitudinal analysis,Langzeitforschung , Soft Skills,Soziale Fähigkeit,Soziale Fertigkeit,Soziale Kompetenz , Fachkenntnis,Fachkompetenz,Fachliche Kompetenz,Sachkompetenz,Kompetenz , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Katholische Religionslehre , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Längsschnittanalyse,Langzeituntersuchung,Langzeitstudie,Längsschnittstudie,Longitudinale Analyse,Longitudinalstudie,Longitudinal study,Longitudinalanalyse,Longitudinal analysis,Langzeitforschung