Handbuch Ethik für Pädagogen: Grundlagen und Praxis
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Darmstadt
WBG (Wissenschaft Buchgesellschaft )
2009
|
In: | Year: 2009 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Teacher
/ Professional ethics
B Ethics / School teaching / Ethics teaching / Pedagogics B Utilitarianism |
Further subjects: | B
Teaching material
B Ethics Study and teaching B Teaching Moral and ethical aspects B Education Philosophy B Teachers Professional ethics B Education Moral and ethical aspects |
Online Access: |
Auszug (Verlag) Inhaltstext (Verlag) Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 595542603 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240229120526.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 090401s2009 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 09,N15,0569 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 993315380 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783534217519 |c Pp. : EUR 39.90, sfr 67.00 (freier Pr.) |9 978-3-534-21751-9 | ||
024 | 3 | |a 9783534217519 | |
035 | |a (DE-627)595542603 | ||
035 | |a (DE-576)302345922 | ||
035 | |a (DE-599)DNB993315380 | ||
035 | |a (OCoLC)428285630 | ||
035 | |a (OCoLC)316297795 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-HE | ||
050 | 0 | |a LB1027 | |
082 | 0 | |a 174.93711 | |
082 | 0 | |a 371.1 | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |a 100 |
084 | |a 5,3 |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CC 7100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17671: | ||
084 | |a DB 2000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19247:761 | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a 80.45 |2 bkl | ||
084 | |a 08.38 |2 bkl | ||
084 | |a 80.70 |2 bkl | ||
084 | |a 81.53 |2 bkl | ||
084 | |a 81.21 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)138150249 |0 (DE-627)599895241 |0 (DE-576)161693865 |4 aut |a Kesselring, Thomas |d 1948- | |
109 | |a Kesselring, Thomas 1948- | ||
245 | 1 | 0 | |a Handbuch Ethik für Pädagogen |b Grundlagen und Praxis |c Thomas Kesselring |
263 | |a Erscheint: 1. Quartal 2009 | ||
264 | 1 | |a Darmstadt |b WBG (Wiss. Buchges.) |c 2009 | |
300 | |a 352 S. |b graph. Darst. |c 24 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. [331] - 342 | ||
601 | |a Handbuch | ||
601 | |a Grundlage | ||
650 | 0 | |a Teaching |x Moral and ethical aspects | |
650 | 0 | |a Teachers |x Professional ethics | |
650 | 0 | |a Education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Ethics |x Study and teaching | |
650 | 0 | |a Education |x Moral and ethical aspects | |
655 | 7 | |a Lehrmittel |0 (DE-588)4074111-4 |0 (DE-627)104279885 |0 (DE-576)209192496 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4253135-4 |0 (DE-627)104733225 |0 (DE-576)210528621 |2 gnd |a Berufsethik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |2 gnd |a Ethik |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4015604-7 |0 (DE-627)104732318 |0 (DE-576)208912622 |2 gnd |a Ethikunterricht |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4253135-4 |0 (DE-627)104733225 |0 (DE-576)210528621 |2 gnd |a Berufsethik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4137512-9 |0 (DE-627)105649481 |0 (DE-576)209678232 |2 gnd |a Utilitarismus |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=3262530&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm |q text/html |x Verlag |3 Inhaltstext |
856 | 4 | 2 | |u https://d-nb.info/993315380/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://www.blickinsbuch.de/item/1ea49fbc844883495245ce4092b168e9 |x Verlag |3 Auszug |
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CC 7100 |b Einführungen, Bibliografien, Hand-, und Wörterbücher |k Philosophie |k Systematische Philosophie |k Ethik |k Einführungen, Bibliografien, Hand-, und Wörterbücher |0 (DE-627)1270639064 |0 (DE-625)rvk/17671: |0 (DE-576)200639064 |
936 | r | v | |a DB 2000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Bibliografien, Nachschlagewerke, Sammelwerke, Sammlungen |k Handbücher, Lexika |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270706217 |0 (DE-625)rvk/19247:761 |0 (DE-576)200706217 |
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | b | k | |a 80.45 |j Ethische Erziehung |0 (DE-627)106414496 |
936 | b | k | |a 08.38 |j Ethik |0 (DE-627)10640265X |
936 | b | k | |a 80.70 |j Erziehungspraxis |0 (DE-627)106414577 |
936 | b | k | |a 81.53 |j Lernbeurteilung |0 (DE-627)106414321 |
936 | b | k | |a 81.21 |j Soziale Ungleichheit im Bildungswesen |0 (DE-627)106414267 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3209040567 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 595542603 | ||
LOK | |0 005 20090526073544 | ||
LOK | |0 008 090511||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 49 A 5170 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 0905 |f 36 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3209040605 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 595542603 | ||
LOK | |0 005 20090513095727 | ||
LOK | |0 008 090513||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2009/251 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Da III 365 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 0905 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4494241830 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 595542603 | ||
LOK | |0 005 20240229115256 | ||
LOK | |0 008 240229||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a RFBW |a bips | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Professional ethics,Vocational ethics,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Utilitarianism |
STB | 0 | 0 | |a Déontologie,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Pédagogie,Pédagogie,Utilitarisme,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale |
STC | 0 | 0 | |a Enseñanza de ética,Enseñanza,Enseñanza,Pedagogía,Pedagogía,Profesor,Profesor,Utilitarismo,Ética profesional,Ética,Ética,Ética moderna |
STD | 0 | 0 | |a Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Etica professionale,Deontologia professionale,Deontologia professionale,Etica,Etica,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pedagogia,Pedagogia,Utilitarismo |
STE | 0 | 0 | |a 专业伦理,伦理学,道德哲学,道德学,伦理学课程,伦理学教学,效益主义,实利主义,功利主义,教师,教师,教员,老师,教员,老师,教育学,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 倫理學,道德哲學,道德學,倫理學課程,倫理學教學,專業倫理,效益主義,實利主義,功利主義,教師,教師,教員,老師,教員,老師,教育學,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Ensino de ética,Ensino,Ensino,Pedagogia,Pedagogia,Professor,Professor,Utilitarismo,Ética profissional,Ética,Ética |
STH | 0 | 0 | |a Педагогика (мотив),Педагогика,Преподавание этики,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Профессиональная этика,Утилитаризм,Учитель (мотив),Учитель,Этика (мотив),Этика |
STI | 0 | 0 | |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Επαγγελματική δεοντολογία,Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Ωφελιμισμός |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Berufliche Ethik,Professionsethik,Professional Ethics,Berufsethos , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Berufliche Ethik,Professionsethik,Professional Ethics,Berufsethos , Utilitaristische Ethik |