Religious diversity and intercultural education: a reference book for schools
Dieses Handbuch richtet sich an Lehrkraefte, Schulleitungen, Bildungspolitiker und andere, denen die religioese Vielfalt in den Schulen Europas ein Anliegen ist. Die religioese Dimension interkulturellen Lernens kommt in allen Schulen vor, ob sie eine religioes vielfaeltige Schuelerschaft haben oder...
Collectivité auteur: | |
---|---|
Collaborateurs: | |
Type de support: | Imprimé Livre |
Langue: | Anglais |
Service de livraison Subito: | Commander maintenant. |
Vérifier la disponibilité: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publié: |
Strasbourg
Council of Europe Publ.
2007
|
Dans: | Année: 2007 |
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés: | B
Europe
/ École
/ Apprentissage interreligieux
/ Éducation interculturelle
|
Sujets non-standardisés: | B
Multicultural education
Religious aspects
Study and teaching
Europe
Handbooks, manuals, etc
B Multicultural education Study and teaching Europe Handbooks, manuals, etc B Religious Pluralism Study and teaching Europe Handbooks, manuals, etc |
Accès en ligne: |
Cover (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 527954020 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220629150133.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 070427s2007 fr ||||| 00| ||eng c | ||
020 | |a 9789287162236 |9 978-92-871-6223-6 | ||
024 | 3 | |a 9789287162236 | |
035 | |a (DE-627)527954020 | ||
035 | |a (DE-576)264932331 | ||
035 | |a (DE-599)GBV527954020 | ||
035 | |a (OCoLC)255615687 | ||
035 | |a (OCoLC)137286623 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a eng | ||
044 | |c XA-FR | ||
050 | 0 | |a LC1099.5.E85 | |
082 | 0 | |a 200.71 UKD |q BSZ | |
084 | |a 1 |a 0 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 5700 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16917: | ||
084 | |a BQ 7335 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15604: | ||
084 | |a DO 9000 |q DE-FR129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19769:761 | ||
084 | |a 11.77 |2 bkl | ||
084 | |a 80.57 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Religious diversity and intercultural education |b a reference book for schools |c John Keast, ed. |
264 | 1 | |a Strasbourg |b Council of Europe Publ. |c 2007 | |
300 | |a 205 S. |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 187 - 197 | ||
520 | |a Dieses Handbuch richtet sich an Lehrkraefte, Schulleitungen, Bildungspolitiker und andere, denen die religioese Vielfalt in den Schulen Europas ein Anliegen ist. Die religioese Dimension interkulturellen Lernens kommt in allen Schulen vor, ob sie eine religioes vielfaeltige Schuelerschaft haben oder nicht, weil ihre Schueler/innen in zunehmend pluralen Kontexten aufwachsen. Das Handbuch ist ein Ergebnis des Projektes des Europarats "The Challenge of intercultural education today: religious diversity and dialogue in Europe", das zwischen 2002 und 2005 durchgefuehrt wurde. Peter Schreiner vom Comenius-Institut war Mitglied der europaeischen Arbeitsgruppe, in der dieser Band erarbeitet wurde.Der Band besteht aus vier Kapiteln mit Texten zu Theorie und Konzeptionen interkulturellen Lernens, das die religioese Dimension beruecksichtigt, praktischen Methoden und Ansaetzen sowie Beispielen guter Praxis aus verschiedenen Mitgliedstaaten des Europarates. - This reference book is intended to help teachers, teacher administrators, policy makers and others deal with the important issue of religious diversity in Europe's schools. The religious dimension of intercultural education is an issue that affects all schools, whether they are religiously diverse or not, because their pupils live and will work in increasingly diverse societies.The reference book is the main outcome of the project "The Challenge of intercultural education today: religious diversity and dialogue in Europe", developed by the Council of Europe between 2002 and 2005. It is set in four parts, which cover some of the theoretical perspectives that teachers and others need to be aware of as they consider issues of intercultural education, some key conceptual elements of intercultural education on various approaches to teaching and learning, some aspects of religious diversity in schools in different settings, and some examples of current practice in some member states of the Council of Europe. | ||
583 | 1 | |a Archivierung prüfen |c 20200919 |f DE-640 |z 1 |2 pdager | |
650 | 4 | |a Multicultural education |x Religious aspects |x Study and teaching |x Europe |x Handbooks, manuals, etc | |
650 | 4 | |a Multicultural education |x Study and teaching |x Europe |x Handbooks, manuals, etc | |
650 | 4 | |a Religious Pluralism |x Study and teaching |x Europe |x Handbooks, manuals, etc | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4015701-5 |0 (DE-627)104289007 |0 (DE-576)208913092 |2 gnd |a Europa |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4664707-7 |0 (DE-627)338524010 |0 (DE-576)214808076 |2 gnd |a Interreligiöses Lernen |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4123440-6 |0 (DE-627)105755168 |0 (DE-576)209559748 |2 gnd |a Interkulturelle Erziehung |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Keast, John |e Hrsg. |4 edt | |
710 | 2 | |0 (DE-588)36821-0 |0 (DE-627)10084457X |0 (DE-576)190348828 |4 oth |a Europarat | |
856 | 4 | 2 | |u http://ec1.images-amazon.com/images/I/21%2Bhf1DzjnL._AA168_.jpg |x Verlag |y Cover |3 Cover |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 5700 |b Interkulturelle und interreligiöse Katechese |k Religionspädagogik und Katechetik |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung |k Interkulturelle und interreligiöse Katechese |0 (DE-627)1270709933 |0 (DE-625)rvk/16917: |0 (DE-576)200709933 |
936 | r | v | |a BQ 7335 |b Literatur für Religionslehrer /Religionslehrerinnen |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Literatur für Religionslehrer /Religionslehrerinnen |0 (DE-627)1272623580 |0 (DE-625)rvk/15604: |0 (DE-576)202623580 |
936 | r | v | |a DO 9000 |b Allgemeines und Deutschland |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Ausländerpädagogik und interkulturelle Erziehung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270705628 |0 (DE-625)rvk/19769:761 |0 (DE-576)200705628 |
936 | b | k | |a 11.77 |j Religionspädagogik |0 (DE-627)106403931 |
936 | b | k | |a 80.57 |j Interkulturelle Erziehung |0 (DE-627)181571374 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3112763831 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 527954020 | ||
LOK | |0 005 20080402173610 | ||
LOK | |0 008 080402||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 07/1611 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pi II e 2 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Europe,Europe,Europe,The West,Occident,Northeastern Europe,Intercultural education,Multicultural education,Religious education,Interreligious learning,School,School |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage interreligieux,Europe,École,École,Éducation interculturelle |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje inter-religiosa,Educación intercultural,Escuela,Escuela,Europa |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento interreligioso,Educazione interculturale,Europa,Scuola,Scuola |
STE | 0 | 0 | |a 学校,宗教教育,跨文化教育 |
STF | 0 | 0 | |a 學校,宗教教育,跨文化教育 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem inter-religiosa,Educação intercultural,Escola,Escola,Europa |
STH | 0 | 0 | |a Европа (мотив),Межкультурное восптание,Межрелигиозное обучение,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Διαθρησκειακή μάθηση,Διαπολιτισμική εκπαίδευση,Ευρώπη (μοτίβο),Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Europe,Europäische Länder,Europäische Staaten , Abendland,Okzident , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung , Interkulturelle Bildung,Interkulturalität,Multikulturelle Erziehung,Interkulturelle Pädagogik,Bikulturelle Erziehung,Transkulturalität,Transkulturelle Erziehung,Transkulturelle Pädagogik |