Medienskandale: zur moralischen Sprengkraft öffentlicher Diskurse

Saved in:  
Bibliographic Details
Subtitles:Der Medienskandal : Theorie und Empirie aus diskursanalytischer Perspektive
Main Author: Burkhardt, Steffen 1977- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Köln von Halem 2006
In:Year: 2006
Reviews:[Rezension von: Burkhardt, Steffen, Medienskandale. Zur moralischen Sprengkraft öffentlicher Diskurse] (2007) (Ehrat, Johannes)
Standardized Subjects / Keyword chains:B Mass media / Political scandal / Reporting / History
Further subjects:B Mass media and culture
B Political opinion formation
B Scandals in mass media
B Political scandal
B Medienskandal
B Media
B Mass Media Political aspects
B Reporting
B History
B Thesis
B Scandal
B Morals
B Discourse Analysis
B Publicity
B Formation of opinion
B Journalism
B Mass Media Moral and ethical aspects
B Mass Media Social aspects
B Politics
B Mass media
B Public opinion
B Medienwirkung
B Press
Online Access: Ausführliche Beschreibung (Verlag)
Auszug
Cover
Inhaltstext (Verlag)
Table of Contents
Blurb

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 51235085X
003 DE-627
005 20220628115111.0
007 tu
008 060524s2006 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 06,N23,0051  |2 dnb 
015 |a 06,N23,0051  |2 dnb 
016 7 |a 97969499X  |2 DE-101 
020 |a 3938258276  |c Pb. : ca. EUR 34.00, ca. EUR 34.80 (AT), ca. sfr 56.40  |9 3-938258-27-6 
020 |a 9783938258279  |c  : Pb. : EUR 34.00, EUR 34.80 (AT)  |9 978-3-938258-27-9 
024 3 |a 9783938258279 
035 |a (DE-627)51235085X 
035 |a (DE-576)254572936 
035 |a (DE-599)DNB97969499X 
035 |a (OCoLC)180916107 
035 |a (OCoLC)155833937 
035 |a (OCoLC)180916107 
035 |a (AT-OBV)AC05350137 
035 |a (DE-604)BV021639414 
035 |a (DE-H357)his36210 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW 
050 0 |a P96.S29 
050 0 |a P96.S29 
082 0 |a 070.44932 
082 0 4 |a 070 
082 0 4 |a 020 
084 |a 3,5  |a 1  |2 ssgn 
084 |a AP 14000  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6894: 
084 |a MS 7970  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123802: 
084 |a MS 7850  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123798: 
084 |a AP 14050  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6895: 
084 |a AP 16800  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6990: 
084 |a 05.30  |2 bkl 
084 |a 71.50  |2 bkl 
084 |a 89.56  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)132200147  |0 (DE-627)519230248  |0 (DE-576)299001237  |4 aut  |a Burkhardt, Steffen  |d 1977- 
109 |a Burkhardt, Steffen 1977- 
245 1 0 |a Medienskandale  |b zur moralischen Sprengkraft öffentlicher Diskurse  |c Steffen Burkhardt 
246 3 3 |a Der Medienskandal : Theorie und Empirie aus diskursanalytischer Perspektive 
264 1 |a Köln  |b von Halem  |c 2006 
300 |a 485 S.  |b Ill., graph. Darst.  |c 22 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverz. S. 411 - 485 
502 |a Zugl.: Hamburg, Univ., Diss., 2006 u.d.T.: Burghardt, Steffen : Der Medienskandal : Theorie und Empirie aus diskursanalytischer Perspektive 
601 |a Diskurs 
650 4 |a Discourse Analysis 
650 4 |a Mass media and culture 
650 4 |a Mass Media  |x Moral and ethical aspects 
650 4 |a Mass Media  |x Political aspects 
650 4 |a Mass Media  |x Social aspects 
650 4 |a Scandals in mass media 
650 4 |a Politik 
650 4 |a Politische Meinungsbildung 
650 4 |a Meinungsbildung 
650 4 |a Skandal 
650 4 |a Medienskandal 
650 4 |a Medienwirkung 
650 4 |a Moral 
650 4 |a Öffentliche Meinung 
650 4 |a Öffentlichkeit 
650 4 |a Journalismus 
650 4 |a Presse 
650 4 |a Medien 
650 4 |a Massenmedien 
650 4 |a Medien 
650 4 |a Politischer Skandal 
650 4 |a Skandal 
650 4 |a Berichterstattung 
650 4 |a Presse 
650 4 |a Journalismus 
650 4 |a Medienwirkung 
650 4 |a Öffentlichkeit 
650 4 |a Politische Meinungsbildung 
650 4 |a Meinungsbildung 
650 4 |a Politik 
650 4 |a Moral 
650 4 |a Öffentliche Meinung 
650 4 |a Geschichte 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4037877-9  |0 (DE-627)106235079  |0 (DE-576)209027029  |2 gnd  |a Massenmedien 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4125830-7  |0 (DE-627)105737100  |0 (DE-576)209579897  |2 gnd  |a Politischer Skandal 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4005709-4  |0 (DE-627)106380176  |0 (DE-576)208862420  |2 gnd  |a Berichterstattung 
689 0 3 |q z  |2 gnd  |a Geschichte 
689 0 |5 DE-101 
751 |a Hamburg  |0 (DE-588)4023118-5  |0 (DE-627)106305433  |0 (DE-576)20894754X  |4 uvp 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Ehrat, Johannes  |t [Rezension von: Burkhardt, Steffen, Medienskandale. Zur moralischen Sprengkraft öffentlicher Diskurse]  |d 2007  |w (DE-627)1789392845 
856 4 2 |u http://deposit.dnb.de/cgi-bin/dokserv?id=2808311&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 20130501  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://www.halem-verlag.de/shop/product_info.php/products_id/127  |m X: MVB  |q text/html  |v 20130501  |x Verlag  |3 Ausführliche Beschreibung 
856 4 2 |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&doc_number=014854227&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA  |m V:DE-604  |q application/pdf  |3 Klappentext 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz254572936taz.htm  |m V:DE-576  |q text/html  |3 Auszug 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz254572936cov.jpg  |m V:DE-576  |q text/html  |3 Cover 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz254572936inh.htm  |m V:DE-576  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |i Blocktest 
936 r v |a AP 14000  |b Kommunikation und Gesellschaft  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Kommunikationsdesign  |k Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen  |k Kommunikation und Gesellschaft  |0 (DE-627)127068437X  |0 (DE-625)rvk/6894:  |0 (DE-576)20068437X 
936 r v |a MS 7970  |b Berufsmäßige Kommunikatoren (auch Werbung)  |k Spezielle Soziologien  |k Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie  |k Berufsmäßige Kommunikatoren (auch Werbung)  |0 (DE-627)1271441772  |0 (DE-625)rvk/123802:  |0 (DE-576)201441772 
936 r v |a MS 7850  |b Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations  |k Spezielle Soziologien  |k Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie  |k Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations  |0 (DE-627)1271130777  |0 (DE-625)rvk/123798:  |0 (DE-576)201130777 
936 r v |a AP 14050  |b Kommunikation und Öffentliche Meinung  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Kommunikationsdesign  |k Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen  |k Kommunikation und Öffentliche Meinung  |0 (DE-627)1270684388  |0 (DE-625)rvk/6895:  |0 (DE-576)200684388 
936 r v |a AP 16800  |b Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Kommunikationsdesign  |k Publizistische Beeinflussung  |k Allgemeines  |0 (DE-627)1270684906  |0 (DE-625)rvk/6990:  |0 (DE-576)200684906 
936 b k |a 05.30  |j Massenkommunikation  |j Massenmedien: Allgemeines  |0 (DE-627)106415131 
936 b k |a 71.50  |j Kultursoziologie: Allgemeines  |0 (DE-627)106412612 
936 b k |a 89.56  |j Politische Kommunikation  |0 (DE-627)106417126 
951 |a BO 
BIB |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3264785765 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 51235085X 
LOK |0 005 20081107094628 
LOK |0 008 081030||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-108  |c DE-627  |d DE-21-108 
LOK |0 092   |o l 
LOK |0 541   |e 2931/08 
LOK |0 852   |a DE-21-108 
LOK |0 852 1  |c HE 591.021  |m p  |9 00 
LOK |0 936ln  |0 1298737605  |a HE 591 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Presseberichterstattung 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Formation of opinion,Opinion,History,History,History in art,Journalism,Journalism,Journalism,Mass media,Mass media,Media,Media,Means of communication,Mass media,Communication media,Morals,Morals,Political opinion formation,Political scandal,Politics,Politics and government,Politics, Practical,Politics in art,Press,Public opinion,Publicity,Public life,Reporting,Scandal 
STB 0 0 |a Formation de l'opinion,Formation de l’opinion politique,Histoire,Histoire,Histoire,Journalisme,Journalisme,Morale,Morale,Médias,Médias,Médias,Médias de masse,Médias de masse,Médias,Opinion publique,Politique,Politique,Pratiques politiques,Presse,Public,Espace public,Espace public,Reportage,Scandale,Scandale politique,Affaire politique,Affaire politique 
STC 0 0 |a Cobertura,Escándalo,Escándalo político,Esfera pública,Formación de opinión,Formación de opinión política,Historia,Historia,Historia,Medios de comunicación de masa,Medios de comunicación,Medios de comunicación,Moral,Moral,Opinión pública,Periodismo,Política,Política,Prensa 
STD 0 0 |a Formazione dell'opinione,Formazione dell'opinione politica,Giornalismo,Mass media,Mezzi di comunicazione di massa,Mezzi di comunicazione di massa,Mezzi di comunicazione <motivo>,Mezzi di comunicazione,Media,Media,Media (motivo),Media,Morale,Morale,Opinione pubblica,Politica,Politica,Reportage,Relazionamento,Relazionamento,Scandalo,Scandalo politico,Sfera pubblica,Pubblico,Pubblico,Stampa,Carta stampata,Carta stampata,Storia,Storia 
STE 0 0 |a 丑闻,公共领域,历史,史,大众传媒,大众媒体,媒体,媒体,传播媒体,传播媒体,政治,政治,政治丑闻,政治观点的形成,新闻媒体,新闻学,新闻报道,舆论,民意,观念形成,舆论形成,道德,道德 
STF 0 0 |a 公共領域,大眾傳媒,大眾媒體,媒體,媒體,傳播媒體,傳播媒體,政治,政治,政治觀點的形成,政治醜聞,新聞報道,新聞媒體,新聞學,歷史,史,觀念形成,輿論形成,輿論,民意,道德,道德,醜聞 
STG 0 0 |a Cobertura,Escândalo,Escândalo político,Esfera pública,Formação de opinião,Formação de opinião política,História,História,Imprensa,Jornalismo,Meios de comunicação de massa,Meios de comunicação,Meios de comunicação,Moral,Moral,Opinião pública,Política,Política 
STH 0 0 |a Журналистика,История (мотив),История,Мораль (мотив),Мораль,Общественное мнение,Общественность,Гласность,Политика (мотив),Политика,Политический скандал,Предоставление отчёта,Пресса,Скандал,Средства массовой информации,Средства массовой информации (мотив),Средства массовой информации,СМИ,Формирование мнения,Формирование политического мнения 
STI 0 0 |a Ήθος (μοτίβο),Ήθος,Ανταπόκριση,Δημοσιογραφία,Δημοσιότητα,Διαμόρφωση πολιτικής άποψης,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Κοινή γνώμη,Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης <μοτίβο>,Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,ΜΜΕ,ΜΜΕ (μοτίβο),Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,ΜΜΕ,Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας,Πολιτική (μοτίβο),Πολιτική,Πολιτικό σκάνδαλο,Σκάνδαλο,Σχηματισμός γνώμης,Σχηματισμός άποψης,Τύπος 
SUB |a BIB  |a REL 
SYE 0 0 |a Politics,Public policy,Staatspolitik,Politische Lage,Politische Entwicklung,Staatspolitik,Politische Lage,Politische Entwicklung,Politische Situation , Öffentliches Leben , Kommunikation - Presse,Zeitung,Zeitungen,Pressewesen , Mediengeschichte,Kommunikationsmedium,Kommunikationsmittel,Medium <Kommunikation>,Kommunikationsmedium,Kommunikationsmittel,Medium , Massenkommunikationsmittel,Kommunikation - Massenmedien,Massenkommunikationsmittel,Massenmedium , Mediengeschichte,Kommunikationsmedium,Kommunikationsmittel,Medium <Kommunikation>,Kommunikationsmedium,Kommunikationsmittel,Medium , Politik , Kommunikation - Presse,Zeitung,Zeitungen,Pressewesen , Öffentliches Leben , Politics,Public policy,Staatspolitik,Politische Lage,Politische Entwicklung,Staatspolitik,Politische Lage,Politische Entwicklung,Politische Situation , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte 
SYG 0 0 |a Massenkommunikationsmittel,Kommunikation - Massenmedien,Massenkommunikationsmittel,Massenmedium , Politik , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte