Pädagogische Ethik: eine Einführung in Probleme, Paradoxien und Perspektiven
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim München
Juventa-Verlag
1992
|
In: | Year: 1992 |
Series/Journal: | Grundlagentexte Pädagogik
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Ethics
/ Pedagogics
|
Further subjects: | B
Ethics
B Teachers Professional ethics B Education B Philosophie der Bildung und Erziehung B Moral development B Education Moral and ethical aspects |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 276878345 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230618181733.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920604s1992 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 92,N22,0221 |2 dnb | ||
015 | |a 92,A38,0513 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 920658873 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779903482 |c kart. : DM 29.80 |9 3-7799-0348-2 | ||
035 | |a (DE-627)276878345 | ||
035 | |a (DE-576)02862548X | ||
035 | |a (DE-599)GBV276878345 | ||
035 | |a (OCoLC)243721901 | ||
035 | |a (OCoLC)30703516 | ||
035 | |a (OCoLC)30703516 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB1779 | |
082 | 0 | |a 371.1/1 | |
084 | |a PÄ 240 |2 sfb | ||
084 | |a PHIL 236 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |a 10 |2 sdnb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 10 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a BQ 7345 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15606: | ||
084 | |a DP 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19856:12010 | ||
084 | |a 80.45 |2 bkl | ||
084 | |a 80.02 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)120480166 |0 (DE-627)080701647 |0 (DE-576)162424639 |4 aut |a Oelkers, Jürgen |d 1947- | |
109 | |a Oelkers, Jürgen 1947- |a Oelkers-Prior 1947- |a Oelkers, J. 1947- | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Pädagogische Ethik |b eine Einführung in Probleme, Paradoxien und Perspektiven |c Jürgen Oelkers |
264 | 1 | |a Weinheim |a München |b Juventa-Verl. |c 1992 | |
300 | |a 221 S. |c 23 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Grundlagentexte Pädagogik | |
500 | |a Literaturverz. S. 209 - 221 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Einführung | ||
601 | |a Problem | ||
601 | |a Perspektive | ||
650 | 0 | |a Education | |
650 | 0 | |a Ethics | |
650 | 4 | |a Philosophie der Bildung und Erziehung | |
650 | 4 | |a Ethik | |
650 | 4 | |a Moralische Entwicklung | |
653 | 0 | |a Teachers |a Professional ethics | |
653 | 0 | |a Education |a Moral and ethical aspects | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |2 gnd |a Ethik |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |2 gnd |a Ethik |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/2034371X.pdf |m V:DE-603 |m B:DE-17 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)02712701X | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | r | v | |a BQ 7345 |b Pädagogik allgemein |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Pädagogik allgemein |0 (DE-627)1272623610 |0 (DE-625)rvk/15606: |0 (DE-576)202623610 |
936 | r | v | |a DP 6000 |b Allgemeines |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Ethische, moralische, religiöse Erziehung |k Allgemeines |0 (DE-627)1270742892 |0 (DE-625)rvk/19856:12010 |0 (DE-576)200742892 |
936 | b | k | |a 80.45 |j Ethische Erziehung |0 (DE-627)106414496 |
936 | b | k | |a 80.02 |j Philosophie und Theorie der Pädagogik |0 (DE-627)106414437 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121692968 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 276878345 | ||
LOK | |0 005 20020413000000 | ||
LOK | |0 008 940811||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 34 A 9562 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |l 36 |8 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121693069 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 276878345 | ||
LOK | |0 005 20100408045715 | ||
LOK | |0 008 941026||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 481/94 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb II 67 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121693077 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 276878345 | ||
LOK | |0 005 20100407010341 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 92/1145 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Da III 267 1. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a exem | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121693085 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 276878345 | ||
LOK | |0 005 20080716161652 | ||
LOK | |0 008 080716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e RP96/40 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Da III 267 2. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121693093 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 276878345 | ||
LOK | |0 005 20140908111852 | ||
LOK | |0 008 140908||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-121 |c DE-627 |d DE-21-121 | ||
LOK | |0 541 |e 2000/0518 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-121 | ||
LOK | |0 852 1 |c päd A.2.8. 3 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x Bibdia: 15995 | ||
LOK | |0 935 |a k121 |a i121 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Moral development,Morality,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education |
STB | 0 | 0 | |a Développement moral,Pédagogie,Pédagogie,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale |
STC | 0 | 0 | |a Desarrollo moral,Pedagogía,Pedagogía,Ética,Ética,Ética moderna |
STD | 0 | 0 | |a Etica,Etica,Pedagogia,Pedagogia,Sviluppo morale |
STE | 0 | 0 | |a 伦理学,道德哲学,道德学,教育学,道德发展 |
STF | 0 | 0 | |a 倫理學,道德哲學,道德學,教育學,道德發展 |
STG | 0 | 0 | |a Desenvolvimento moral,Pedagogia,Pedagogia,Ética,Ética |
STH | 0 | 0 | |a Моральное развитие,Педагогика (мотив),Педагогика,Этика (мотив),Этика |
STI | 0 | 0 | |a Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Ηθική ανάπτυξη,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Moral,Moralentwicklung |
SYG | 0 | 0 | |a Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |