An Experiential & Informal Pedagogy for Cross-Cultural Religious Literacy: Lessons from South Africa for a Troubled Muslim World

In an age where hyperconnectivity and misunderstanding coexist, thus begetting multiple crises, the need for a language bridging difference is palpable. Cross-cultural religious literacy (CCRL) has proof of concept in apartheid South Africa where, from danger, a multi-faith praxis navigated the anti...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Rasool, Ebrahim (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group 2024
In: The review of faith & international affairs
Jahr: 2024, Band: 22, Heft: 1, Seiten: 28-32
weitere Schlagwörter:B Apartheid
B Pedagogy
B Extremism
B covenantal pluralism
B Islamophobia
B Solidarity
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)