An Experiential & Informal Pedagogy for Cross-Cultural Religious Literacy: Lessons from South Africa for a Troubled Muslim World
In an age where hyperconnectivity and misunderstanding coexist, thus begetting multiple crises, the need for a language bridging difference is palpable. Cross-cultural religious literacy (CCRL) has proof of concept in apartheid South Africa where, from danger, a multi-faith praxis navigated the anti...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
2024
|
In: |
The review of faith & international affairs
Jahr: 2024, Band: 22, Heft: 1, Seiten: 28-32 |
weitere Schlagwörter: | B
Apartheid
B Pedagogy B Extremism B covenantal pluralism B Islamophobia B Solidarity |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |