Discursive Norms and Incentives for Equipping Students with Religion and Worldview Literacy in Swedish Preschool Teacher Education Policy

The increasing societal diversity of religions and worldviews (R&W) in Swedish preschools affects what competencies today’s preschool teachers need and what needs to be taught in Swedish Preschool Teacher Education (PTE). The study aims to investigate the content and discursive norms regarding r...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Raivio, Magdalena (VerfasserIn) ; Skaremyr, Ellinor (VerfasserIn) ; Kuusisto, Arniika (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI 2023
In: Religions
Jahr: 2023, Band: 14, Heft: 9
weitere Schlagwörter:B Policy
B religion and worldview literacy
B Social sustainability
B Worldviews
B Religion
B preschool teacher education
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)